Teknik Motor Samhälle Spel Popkultur Fritid Tjock Tester Dagens fråga Tipsa! Skaffa Feber+ Mitt konto
Hetaste
Senaste
Skulle du kunna tänka dig att äta insekter? Dagens fråga Skulle du kunna tänka dig att äta insekter? Foto: Paul Bjo?rkman I det nya forskningshuset HSB Living Lab i Göteborg har de boende tagit tacotisdagen till en annan nivå genom att odla och äta mjölmaskar tillsammans. Insekterna påstås ofta vara framtidens superprotein med ett klimatavtryck som får nötköttet att framstå som en miljökatastrof.Men att ta steget från en picanha till en honungsrostad larv är inte helt självklart för många. Forskningen visade dock att så länge man uppmuntras att smaka tillsammans med grannarna, slinker krypen ner avsevärt mycket lättare.Frågan är dock hur ni läsare ser på det hela. Är ni redo att byta ut blandfärsen mot något med lite fler ben för klimatets skull? Feber, Dagens fråga, HSB, Living Lab, Göteborg, insekter, superprotein, hållbarhet Skulle du kunna tänka dig att äta insekter? 2182 röster Ja, bara det smakar gott Ja, men bara om det är gömt i form av mjöl i färsen eller brödet Ja, för klimatets skull Nja, i en absolut nödsituation om jorden håller på att gå under Aldrig i livet. Jag äter hellre bark och kottar Bara om jag får ett recept på de där honungsrostade mjölmaskarna först Jag är vegetarian/vegan Vet ej
36.8° 0 Frode Wikesjö Frode Wikesjö
igår kl 21:00
+ Per månad 39 kr Betala löpande per månad. Ingen bindningstid. Starta prenumeration Per år 299 kr Enklast och billigast, bara 25 kronor i månaden. Betala löpande per år. Ingen bindningstid. Prova 14 dagar gratis innan du bestämmer dig. Starta gratis provperiod Engångsköp 349 kr Slipp återkommande betalningar, betala ett år i taget. Betala med kort eller Swish. Köp utan prenumeration