11 i dag 41 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
IGN recenserar Lost Sphear Nostalgifest?
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till IGN recenserar Lost Sphear

Lost Sphear är det nya spelet från Square Enix och Tokyo RPG Factory och är en själslig uppföljare till I Am Setsuna, som i sin tur är en hyllning till klassiska JRPG:s som Chrono Trigger. Spelet släpps idag till Playstation 4, Nintendo Switch och PC, men är det värt att plocka upp? IGN har släppt en recension av spelet och denna kan ni skåda i sin helhet ovan.

För att sammanfatta så får spelet 6,7 av 10. Resonemanget kring betyget är att Lost Sphear har plockat element från så många klassiska JRPG-spel att det inte riktigt har någon egen identitet.

Spel, Multiplattform, lost sphear, Tokyo RPG Factory, ign
Demo för Lost Sphear ute nu Lira en timme av det kommande rollspelet Tokyo RPG Factory kommer lansera sitt nästa spel Lost Sphear nästa månad, men gänget har nu släppt en demoversion av spelet som låter dig uppleva spelets första timme utan att behöva betala någonting. I Lost Sphear spelar du som en pojke vid namn Kanata som med sina kumpaner måste bege sig ut på äventyr för att rädda sin hemby och i sinom tid hela världen. Stridssystemet är en vidareutveckling av ATB-systemet, Active Time Battle, som användes i I Am Setsuna. Demoversionen är spelbar på PlayStation 4, Switch och PC via Steam. Tumnagel
38.6°
0
Square Enix offentliggör Lost Sphear Nytt JRPG för PlayStation 4, Switch och Windows Den Square Enix-ägda stuion Tokyo RPG Factory offentliggjorde i dag sitt andra spel och det heter Lost Sphear. Studions förra spel var I am Setsuna och deras nisch är att skapa rollspel som är inspirerade av dem från den gamla skolan. I Lost Sphear spelar man som en pojke som heter Kanata som efter en hemsk dröm vaknar upp och märker att hans by håller på att försvinna. Så för att sätta stopp för att hela världen försvinner måste Kanata och hans kamrater bege sig ut på ett äventyr. Spelet kommer använda sig ett liknande stridssystem som I am Setsuna gjorde vilket innebär en vidareutveckling av ATB-systemet. Lost Sphear är på gång för PlayStation 4, Switch och Steam med släpp under början av 2018. Tumnagel
40.9°
0
Lost Sphear släpps i januari Själslig uppföljare till I Am Setsuna I maj presenterade Tokyo RPG Factory Lost Sphear, vilket är en själslig uppföljare till I Am Setsuna som i sin tur är en själslig uppföljare till Chrono Trigger. Nu har gänget meddelat att spelet kommer släppas 23 januari. Lost Sphear kommer kunna spelas på Playstation 4, Nintendo Switch och PC. Tumnagel
39.1°
0
37.5° 0 André Stray André Stray