Musiktjänsten Rhapsody byter varumärke till Napster
Lite ballare?

Den gamla musiktjänsten Rhapsody har meddelat att man kommer att byta varumärke till Napster vilket även det är en gammal trotjänare.
Rhapsody köpte upp vad som fanns kvar av Napster 2011 och har redan börjat använda varumärket på vissa av de marknaderna man verkar, bland annat Kanada. I blogginlägget där man meddelar att man byter varumärke nämns inget om varför man gör detta men jag antar att Napster fortfarande är ett bra mycket mer känt varumärke än Rhapsody, framför allt bland dem som hängt ett tag på nätet.
Rhapsody startade redan 2001 som Listen.com och har fört en lite halvtynande tillvaro i konkurrenter som till exempel Spotifys och Apple Musics skugga. I slutet av förra året hade man cirka 3,5 miljoner betalande användare vilket kan jämföras med Spotifys idag över 30 miljoner betalande användare.
Rhapsody och Napster hoppar av Echo Nest
Inte oväntat antar jag

Rhapsody drar igång VR-plattform
Se en drös musikvideor i VR med Rhapsody VR
