Koenigsegg Agera RS
I skuggan av Regera

Koenigsegg får faktiskt skylla sig själva. När man presenterar en ban-version av inte helt purfärska Agera vid sidan av den helt nya modellen Regera får man räkna med att den förstnämnda hamnar lite i skymundan. Men den stod där i alla fall, klädd i en mörk kolfiberkostym.
Motorn är en V8:a på 5.0 liter som ger 1 160 hästar på vanlig macksoppa. Den kan dock även gå på E85 och får då ännu mer effekt, ungefär i samma liga som One:1 med sina 1 340 hästar. I övrigt får den ett lite fetare kjolpaket än sina vanliga Agera-syskon där det mest utstickande är en ny splitter framtill, små vingar på stötfångaren och på sidokjolarna och en stor vinge där bak som automatiskt ställer in sig för att ge rätt marktryck.
25 stycken exemplar kommer att byggas och tio av dessa ska redan vara sålda. Prislappen sägs ligga på strax över 1.1 miljon Euro.















Koenigsegg presenterar nytt i Genève
Agera RS och megabilen Regera

Det här är Koenigseggs galna nyhet Regera
Plug-in hybrid utan växellåda med 1 500 hästar
