11 i dag 10 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Lite mer om kommande BMW M3 Touring Competition Går endast att få med fyrhjulsdrift och automatlåda
Lite mer om kommande BMW M3 Touring Competition

2023 ska BMW börja sälja M3 Touring, en kombiversion av M3 alltså. Nu får vi reda på att den i Competition-utförande endast kommer att erbjudas med automatlåda och fyrhjulsdrift. Under motorhuven kommer samma S58-maskin att sitta vilket innebär en rak sexa på 3,0 liter som ger 510 hästar och 650 newtonmeter i vrid. Competition tros även bli det enda alternativ man kan få modellen i. På vanligt M-manér får bilen även bredare skärmar, fläskigare utseende överlag, större bromsar och fyra stycken avgaspipor där bak.

Tillverkningen väntas dra igång i november 2022.


Bil, BMW, BMW M3 Touring Competition, kombi, M3 Touring, teaser Via BMWblog
BMW M3 som kombi blir av - tester inleds nu Ryktena stämde I flera år har det florerat rykten kring en kombi-version av BMW:s prestandamodell M3. Senast igår bubblade detta upp igen, och idag bekräftar BMW att bilen faktiskt är på väg. Man har inlett tester med den i Tyskland och tillsammans med denna information fick vi följande teaserbild. I september presenteras nya M3 Sedan och M4 Coupé. Nästa år kommer nya M4 Convertible och familjen kommer alltså så småningom att även utökas med M3 Touring. BMW berättar att kombin fortfarande är i ett tidigt skede av sin två-åriga utvecklingsprocess, så det dröjer en stund till innan den kommer, men nu vet vi i alla fall att den är på väg. Tumnagel
40.0°
0
Vi kollar in helt nya BMW M3 och M4! Vad gillar ni fronten? BMW M3 och senare M4 har alltid varit en favorit men den nya generationens feta njurar har fått en hel del kritik. Så när vi fick reda på att de fanns i Sverige drog vi och kikade in dem. Spontant så måste jag säga att jag gillar dem, med svart grill och ingen ram runt njurarna är de faktiskt riktigt läckra. De ska ju liksom vara feta. De här två har Competition-paketen och M4:an har även M Race Track Package (endast 174.300 kronor) som innehåller keramiska bromsar och två fantastiska stolar. M3 exteriör M4 exteriör M3 interiör M4 interiör Jag ska köra dessa om några veckor, då återkommer vi med hur de låter och känns! Tumnagel
39.7°
0
Nu är de här - nya BMW M3 och M4 Bättre på alla sätt - fast kanske inte utseendemässigt Nu är nya BMW M3 och M4 officiellt presenterade och det här blir något helt nytt utseendemässigt men samma recept fast vassare prestandamässigt. Under huven på bilarna sitter en dubbelturbomatad rak sexa på 3,0 liter som ger 479 hästar och 550 newtonmeter i vrid. Väljer man en Competition får man istället 510 hästar och 650 newtonmeter att leka med. Drivningen sker på bakhjulen och dit kommer kraften via en åttastegad automatlåda. Det går även att få en sexpetad manuell låda vilket är kul, dock ej till Competition. Den går dock att få med fyrhjulsdrift och aktiv M-diff. 0-100 km/h ska gå på 4,2 sekunder, 0-200 på 13,7 och toppfarten anges till 290 km/h om man har tillvalet M Driverx27s Package. Competition-versionerna klarar 0-100 på 3,9 sekunder, 0-200 på 12,5 men toppfarten är densamma. För bromseriet står sexkolvsok med 380 millimeter stora skivor fram och enkolvsok med 370 millieter stora skivor bak. Det finns även keramiska skivor på tillvalslistan och dessa mäter 400 respektive 380 millimeter. Vanliga M3 och M4 har 18-tummare fram, 19 bak. Competition har istället 19 respektive 20. Lansering sker i mars och priset för en M3 börjar på 855.000 kronor, en M4 kostar från 875.000 kronor. Competition-paketet kostar 51.000 kronor extra. Bilderna i slutet av bildspelet visar en M4 med M Performance-delar. Tumnagel
39.0°
0
43.0° 0 Bobby Green Bobby Green
ons. 29 sep 2021, 15:00
Lite mer om kommande BMW M3 Touring Competition Går endast att få med fyrhjulsdrift och automatlåda
43.0°
0