44 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Mercedes-AMG C 63 S Coupé är nu officiell Börjar säljas nästa vår
Mercedes-AMG C 63 S Coupé är nu officiell

Några dagar efter att nya C-Klass Coupé presenterades drar man nu av täcket på värstingen - Mercedes-AMG C 63 S Coupé. Den här bilen har samma recept som vanliga C 63 S men lite smäckrare former och ett tydligt mål i sikte - BMW M4.

Siffrorna säger 510 hästar och 700 Nm i S-versionen ur den 4.0 liter stora dubbelturbomatade V8:an, den vanliga får 476 respektive 650. S:en har även en elektronisk diff till skillnad mot den mekaniska som sitter i C 63 AMG. 0-100 km/h går för den vassaste på 3.9 sekunder, toppfarten anges till 290 km/h om man plockar bort spärren som annars ligger vid 250. Som alltid är det endast bakhjulsdrift som gäller och kraften skickas dit via en sjustegad automatlåda. Det som skiljer coupén från sedanen är bland annat en ökad spårvidd bak om 25 millimeter, annan cambervinkel och styvare bussningar i chassiet.

Mercedes-AMG C 63 S Coupé visas upp på Frankfurt den 15 september och börjar säljas nästa vår.

carscoops.com Bil, Mercedes, C-Klass Coupé, Mercedes-AMG C 63 S Coupé, officiell, coupé, Frankfurt
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Mercedes-AMG C 63 S Coupé är nu officiell
Det här är nya Mercedes C-Klass Coupé Ser ut som en förkrympt S-Klass Coupé Om man kör en Mercedes S-Klass Coupé i tvätten på 90 grader, vad får man då? Jo en version av nya C-Klass Coupé uppenbarligen. Bilen är nu officiell och som vi kan se är den väldigt lik sin storebror. Inte oväntat direkt då sedan-versionen av C-Klass också är nära besläktad med S-Klass sedan. Nyheten är totalt nästan tio centimeter längre än sin föregångare och har en hjulbas som vuxit med åtta centimeter. Den är också något bredare vilket ska ge ett mer muskulöst intryck. Sportfjädring är standard på coupén så den sitter även lite närmare marken. Standardutrustning är bland annat panoramaglastak, keyless go och led-strålkastare. Det kommer att finnas mängder av utrustningsnivåer och AMG-paket och inom kort lär även värstingen AMG C63 Coupé att dyka upp. Först ut är dock fyra stycken bensinalternativ på 156, 184, 211 eller 245 hästar. Vill man köra diesel är det fyror med antingen 170 eller 204 hästar som gäller. Nya C-Klass Coupé har sin debut på bilmässan i Frankfurt i höst. Tumnagel
47.7°
0
BMW M3 får se upp för här kommer ordentligt motstånd Jag har kört Mercedes-AMG C 63 S För nästan exakt ett år sedan körde jag nya BMW M3 och M4. Fantastiska bilar, på nästan alla plan. Jag saknade lite mera umpf, det vill säga att de skulle vara lite bråkigare än vad de faktiskt var. En bil som ser så aggressiv ut måste det även vara lite jävlar anamma i anser jag, men de var helt enkelt lite för snälla. Samma sak skulle man kunna tro om nya Mercedes-AMG C 63 S som slopat den där mumsiga V8-sugmotorn till förmån för en ny motor med turbosnurror, precis som M3 och M4 har gjort. Visserligen är det fortfarande åtta cylindrar som jobbar men när jag närmade mig bilen för första gången var jag ändå rädd att turboladdningen skulle ha förstört upplevelsen lite. Oj så fel jag hade. Och oj vad Mercan har hittat rätt där M-bilarna saknade det där lilla extra. Tumnagel
54.9°
0
52.8° 0 Bobby Green Bobby Green
tors. 20 aug 2015, 10:30
Mercedes-AMG C 63 S Coupé är nu officiell Börjar säljas nästa vår
52.8°
0