38 i dag 44 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Bild till artikel
Rad tuffar till Toyota Hilux Rad enough?

Fords Raptor-versioner är ganska biffiga och kaxiga, en standard Toyota Hilux har liksom inte mycket att säga till om där. Men det thailändska företaget Rad kan hjälpa till på den fronten. Deras Pathfinder-kit till Toyota Hilux Revo får modellen att kralla till sig rejält, kanske såpass mycket att den får lite respekt i den här kategorin med förvuxna pickisar.

Bilen får här en ny grill, stötfångare i metall, huvscoop, takmonterade strålkastare, skärmbreddare, en rejäl höjning och feta offroad-däck. Om man även gjort något med motorn är oklart, den starkaste Toyota erbjuder är en turbodiesel på 2,8 liter som ger 204 hästar och 500 newtonmeter i vrid.

För kjolpaketet får man betala 6000 dollar, men riktigt vad som ingår i detta är lite oklart.

carscoops.com Bil, Toyota, Toyota Hilux, Rad, custom, styling, tuning, offroad, Pathfinder
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Rad tuffar till Toyota Hilux
Bild till artikel Bild till artikel Bild till artikel Bild till artikel Bild till artikel Bild till artikel Bild till artikel Bild till artikel Bild till artikel Toyota uppdaterar Hilux Får ny turbodiesel Toyota lyfter nu pickupen Hilux och ger den bland annat en ny dieselmotor. Den största synliga förändringen är den nya större grillen och de nya strålkastarna. Även baklamporna har ny design. Insidan får ett nytt infotainmentsystem som innehåller Apple CarPlay och Android Auto. Man kan nu även få ett digitalt instrumentkluster. Den nya motorn är en turbomatad fyra på 2,8 liter som ger 201 hästar och 500 newtonmeter i vridmoment. Detta vridet får du dock bara om du väljer automatlådan, det manuella alternativet får nöja sig med 420 newtonmeter. I vissa länder kommer även en turbodiesel på 2,4 liter och en bensinfyra på 2,7 liter att erbjudas. Övriga nyheter är uppdaterad fjädring med nya bussningar och förbättrade bladfjädrar bak för en behagligare åktur. Den fyrhjulsdrivna versionen med automatlåda får dra upp till 3,5 ton efter sig, de tvåhjulsdrivna får dra 2,8 ton. När lansering sker och hur prislistan ser ut vet vi inte än. Bilderna visar ej europeisk version av modellen. Tumnagel
39.0°
0
Toyota Hilux kör under isen Det finns inget den här bilen inte klarar Top Gear försökte länge att ta livet av en Toyota Hilux, men de lyckades aldrig. Bilen verkar vara konstruerad för att klara allt, och här får vi se att man även kan köra under isen med den. Dock handlar det här bara om en radiostyrd variant, men ändå. Imponerande. Tumnagel
151kg
0
Toyota uppdaterar sina TRD Pro-modeller En i gänget får snorkel! I Toyotas familj med TRD Pro-bilar finns modellerna 4Runner, Tundra och Tacoma. Det är lite hårdare bilar för den som inte nöjer sig med en Hilux eller RAV4. Nu uppdateras trion och alla får bland annat nya rejäla dämpare från Fox och Tacoma kan numera skryta med en snorkel som kommer ut från ena framskärmen. Enligt Toyota ska de nya dämparna erbjuda "a cushioned, plush ride during typical operation but get progressively stiffer through the shock stroke to provide excellent bottoming resistance". Där fram sitter det specialinställda TRD-fjädrar till dämparna för att åkturen ska bli behaglig, samtidigt som man inte har tummat på markfrigången. Tacoma har bladfjädrar bak medan de andra har spiral. Tundra får smidda 18-tumsfälgar klädda i terrängdäck från Michelin med måtten 275/65. Till det kommer även nya LED-dimljus, svarta strålkastarinsatser, ny grill och ett huvscoop. Tacoma rullar på 16-tums svarta aluminiumfälgar med 265/70-däck. Denna får också som sagt ett TRD Desert Air Intake - designat för att man ska kunna köra på riktigt grisiga ställen utan att riskera att motorn inte får luft. Suven 4Runner får en ny lasthållare på taket, en tjock hasplåt fram och 17-tumshjul med grovmönstrade däck. Tumnagel
41.4°
0
38.7° 0 Bobby Green Bobby Green
fre. 1 okt 2021, 19:30
Rad tuffar till Toyota Hilux Rad enough?
38.7°
0