2 i dag 10 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Gör VR-glasögon av Coca-Cola-förpackning Vik ihop till ett par Google Cardboard
Gör VR-glasögon av Coca-Cola-förpackning

Coca-cola har tagit fram en prototyp på ett par Google Cardboard-kompatibla VR-glasögon som man kan vika ihop av förpackningen till ett 12-pack Coca-cola-burkar.

Skulle Coca-cola förverkliga projektet så skulle man antagligen med lätthet kunna förse mer eller mindre hela USA med ett par VR-brillor. I filmen nedan kan ni kolla in hur man viker ihop glasögonen av förpackningen.

I dagsläget finns det över tusen Google Cardboard-kompatibla appar på Google Play och Google uppger att det har levererats över fem miljoner Google Cardboard-kompatibla VR-glasögon.

Pryl, Virtuell verklighet, coca-cola, cardboard, vr, google Tack till @statecs
Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Gör VR-glasögon av Coca-Cola-förpackning
Coca-Cola i Storbritannien vs USA Vad skiljer egentligen? I det här klippet från Food Insider jämförs Coca-Cola mellan Storbritannien och USA – från ingredienserna till specialversionerna. Tumnagel
83kg
0
Coca-Cola lanserar ny kampanj och plattform Loggan är numera även en varm kram Coca-Cola sjösätter nu den nya kampanjen We are one Coke away from each other. Det är en del av den nya globala plattformen Real Magic och i den tillhörande reklamfilen vill man förena den fysiska världen med den virtuella. Vidare har man uppdaterat den klassiska loggan som nu ska symbolisera en varm kram. Manolo Arroyo som är Chief Marketing Officer för The Coca-Cola Company säger följande: "Real Magic är inte bara en slogan eller en engångskampanj, det är en långsiktig filosofi för Coca-Cola och en övertygelse som kommer att driva och vägleda oss i all kommunikation. Genom filosofin vill vi engagera människor på ett annorlunda sätt genom ett ekosystem av unika och egenägda upplevelser. ”We Are One Coke Away From Each Other” har byggts för, och med, en gemenskap som kräver något annat än vad man annars kunnat förvänta sig av Coca-Cola, i syfte att hitta vår plats i en verklighet som inte liknar någon vi tidigare befunnit oss i. Det är oerhört spännande." Burkarna kommer även att få en ny design där just loggan ligger runt burken istället för ena sidan. Man satsar också på gaming och gör ett samarbete med Twitch och profiler som DJ Alan Walker, Aerial Powers från Team Liquid och Average Jonas. Tumnagel
52kg
0
Coca-Cola testar läskabonnemang i Japan Få en läskeblask om dagen Coca-Cola har dragit igång en ny satsning i Japan som låter rätt intressant om man gillar läskeblask. Läskföretaget har börjat testa ett abonnemang vid namn Coke On Pass där abonnenter får möjlighet att ta ut en läsk om dagen ur någon av landets 340.000 Coca-Cola-automater för en fast månadskostnad. Abonnemanget kommer vara tillgängligt via appen Coke On och kommer kosta 2700 yen i månaden, runt 210 kronor. Vid start i maj kommer det erbjudas ett starterbjudande maj där nya abonnenter endast behöver betala 1350 yen. Anledningen bakom denna nya satsning är kort och gott pandemin som gjort att försäljningen via automater har dippat med 35 procent sedan. Tumnagel
17.2°
0
Coca-cola ska testa flaskor tillverkade av papper Och det gör Absolut och Carlsberg med Coca-cola kommer snart att börja testa en flaska som är nästan helt tillverkad i papper efter att man har utvecklat en sådan under sju år. Coca-colas pappersflaska kommer att tillverkas av det danska företaget Paboco. Flaskan är innehåller fortfarande vissa detaljer i plast men målet är att flaskan ska kunna tillverkas till 100 procent av papper i framtiden. BBC rapporterar att även Absolut kommer att testa pappersflaskor inom kort. Det danska bryggeriet Carlsberg har tidigare presenterat en pappersflaska som tillverkats av BillerudKorsnäs vilken ni kan läsa mer om den inlänkade artikeln nedan. Coca-cola kommer att testa sin pappersflaska i liten skala i Ungern i sommar. Då handlar det om cirka 2000 flaskor av fruktdrycken Adez som kommer att distribueras där. Coca-colas och Absoluts tester med pappersflaskor kommer att bli de första i världen där det testas om dessa flaskor håller måttet för att kunna distribueras via logistikkedjor som vanligtvis hanterar flaskor i plast och glas. Tumnagel
23kg
0
Det här är Coca-Colas julkampanj I år är det 100 år sedan den första gjordes På jul dricker man Coca-Cola! Eller inte. Då är det julmust för hela slanten som gäller och det vet Coca-Cola. Så därför trycker de extra mycket på sin svarta dryck i juletider även om julmusten ändå alltid står som segrare. I år är det 100 år sedan Coca-Cola gjorde sin första julkampanj och inför detta har man tagit fram jubileumsfilmen The Letter där Coca-Cola lyfter julens magi med budskapet om att ge något som bara du kan ge - din tid, uppmärksamhet och närvaro. Regisserat har Oscarsvinnaren Taika Waititi gjort. Tumnagel
102kg
0
En titt på den elektroniska Cola-flaskan Den med ljussablar I december skrev vi om att Coca-Cola tagit fram rätt coola Star Wars-flaskor med lysande ljussablar. En sådan har nu Unbox Therapy spanat in och så här såg det ut. Tumnagel
31kg
0
47.3° 0 Wille Wilhelmsson Wille Wilhelmsson
ons. 24 feb 2016, 10:30
Gör VR-glasögon av Coca-Cola-förpackning Vik ihop till ett par Google Cardboard
47.3°
0