Tv-kunder får ingen ekonomisk kompensation
Har varit utan Kanal 5 sedan början av februari

Discovery Networks har fortfarande inte kommit överens med Bredbandsbolaget och Canal Digital vars 800 000 kunder inte har haft tillgång till Kanal 5 och de andra kanaler Discovery Networks erbjuder sedan 1 februari. På företagens Facebooksidor och andra sociala medier har en stor mängd kunder skrivit och bett om kompensation för kanalerna de inte längre har tillgång till, men någon ekonomisk kompensation kommer inte delas ut.
För tillfället får Bredbandsbolagets tv-kunder tillgång till Fox, C More Sport, TV4 Film samt Viasat Series i stället för Kanal 5. Canal Digitals kunder har fått tillgång till antingen C More Sport eller C More Film, och kunder som redan betalar för dessa kanalpaket får 10 hyrfilmer.
Till en början erbjöd Canal Digital sina kunder fakturaavdrag på 79 kronor så att de kunde betala för Discovery Networks streamingtjänst DPlay, men efter Canal Digital började erbjuda Sport- eller film-kanalerna har det alternativet plockats bort.
I samband med stridigheterna låter både Bredbandsbolaget och Canal Digital sina kunder att säga upp sina tv-abonnemang utan att behöva handskas med uppsägningstid.
Det verkar inte som att Discovery Networks kommer komma överens med operatörerna inom en snar framtid.
Tv-bråket ger usla tittarsiffror för Kanal 5
Kanske inte helt oväntat

Discovery Networks kanaler borta från BBB och Canal Digital
Gäller även Viasat

Bredbandsbolagets och Canal Digitals kunder förlorar Kanal 5
Discovery Networks nekar förlängning av avtal

Kanal 5 Play och dess systerkanaler bildar Dplay
En ny tjänst för strömmad teve med mer innehåll
