11 i dag 41 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Nvidia släpper drivrutiner för Rise of the Tomb Raider Och för the Division-betan
Nvidia släpper drivrutiner för Rise of the Tomb Raider

I dag släpps som bekant Windows PC-versionen av Rise of the Tomb Raider medan PC-versionen av betan för The Division släpps imorgon. För att maximera inställningarna grafiskt släpper nu Nvidia drivrutiner anpassade för de två spelen som bland annat för med sig stöd för externa grafikkort via Thunderbolt 3.

Drivrutinerna kan laddas ner via GeForce Experience nu och de finns även tillgängliga för manuell nedladdning via Nvidias nedladdningssida för både Windows 10 och andra versioner av Windows.

Nedan kan ni läsa våra intryck av Xbox One-versionen av spelet liksom Windows PC-versionen.

Spel, PC, rise of the tomb raider, windows pc, the division, beta, ubisoft, Crystal Dynamics, Eidos Montreal
Vi har spelat Rise of The Tomb Raider Pc-versionen alltså Vi har lagt vantarna på pc-versionen av Rise of the Tomb Raider, som för övrigt släpps under morgondagen, och jag måste säga att datorvarianten levererar. Inte helt oväntat är Rise of the Tomb Raider exakt samma spel som släpptes för tre månader sedan till Xbox One och storymässigt har det inte hänt så mycket sedan Emmy lirade igenom det, hennes recension hittar ni här nere, men pc-varianten kommer med en hel del uppgraderingar när det kommer till grafiken. Xbox One-versionen var ett riktigt snyggt spel, men Crystal Dynamics har finslipat pc-upplevelsen tillsammans med Nvidia och lagt till en del grejer som ny ambient occlusion-teknik vid namn HBAO+ samt är det möjligt att ändra rätt friskt i grafikinställningarna för att få en riktigt fin spelupplevelse. Spelet testades på en Asus G752VY, som är utrustad med i7-6700HQ, GTX980M med G-Sync, 16GB DDR4-ram och 17 tums skärm med full hd-upplösning. En relativt bärbar best, helt enkelt, men för att kunna dra upp grafikinställningarna till max så räckte inte datorns prestanda och fps:en låg på mellan 15-25. Den åtråvärda nivån 60 fps nåddes dock efter lite pillande, klicka här om ni vill se grafikinställningarna, men för att kunna köra spelet med max-inställningar och anisotropic filtering 16x så behövs en rejält kraftfull dator. Hur som helst, om ni har väntat på Rise of the Tomb Raider till pc så kommer ni verkligen inte bli besvikna. Nedan kan ni se DigitalFoundrys genomgång av Rise of The Tomb Raider och vill ni spela spelet på pc så kommer ni kunna göra det i morgon. Tumnagel
40.8°
0
Spelintryck Vi har testat Rise of the Tomb Raider Emmy tycker till Jag gillade nyversionen av Tomb Raider när den släpptes år 2013, men samtidigt var det något som gjorde att jag inte älskade spelet. Nu är Crystal Dynamics tillbaka med Rise of the Tomb Raider och den här gången fångar de mig på ett helt annat sätt, trots att väldigt mycket är sig likt. Främst tror jag att det är berättelsen som gör att hela grunden för spelet känns bättre den här gången. Inte bara det att Lara i sig känns som en starkare och mognare individ än tidigare, utan för att hon ger sig ut på ett självvalt äventyr och inte bara har råkat hamna i klistret för att hon strandat på en ö. Tillsammans med en större värld och fler grottor att utforska känns Rise of the Tomb Raider mycket mer intressant och roligt att ta sig igenom. Nedan kan ni se när jag spelar några minuter från en tidig del av spelet och läsa resten av mina intryck. Tumnagel
44.1°
0
Här är lägsta systemkraven för Rise of the Tomb Raider Ser lugnt ut Som bekant kommer Rise of the Tomb Raider att släppas till Windows PC den 29 januari och nu har även systemkraven presenteras. För den som sitter på en okej dator lär det inte vara några problem att få spelet att lira då kraven är relativt milda. De lägsta kraven är ett Nvidia GTX 650 2GB eller AMD HD7770 2GB samt 6GB RAM och ett Intel Core i3-2100 eller motsvarande processor från AMD. Utrymmesmässigt kommer det att krävas 25 gigabyte ledigt utrymme på hårddisken. Vilka de rekommenderade kraven är vet vi inte ännu men dock meddelar Square Enix att spelet kommer att ha stöd för 4K. Våra intryck från Xbox One-versionen kan ni läsa nedan. Tumnagel
40.5°
0
Rise of the Tomb Raider och Far Cry Primal skyddas av Denuvo Gör spelen svåra att piratkopiera Vi har redan tidigare berättat att hackers irriterat sig på det nya piratkopieringsskyddet Denuvo anti-tamper protection technology som är en teknik framtagen för att förstärka de grundläggande DRM-skydd som läggs på datorspel i dag. Tekniken har också visat sig vara väldigt effektiv och de spel som släppts med den senaste versionen har ännu inte kunnat piratkopierats. Nu meddelar Ubisoft att Far Cry Primal kommer att få skyddet och det är inte osannolikt att många andra spelutvecklare kommer att använda sig av Denuvo framöver. Även Rise of the Tomb Raider antas få skyddet, dels på grund av att Just Cause 3 har det och dels för att att en header för Rise of the Tomb raider dykt upp sajten Codefusion som ägs av Denuvochefen Reinhard Blaukovitsch. Enligt dsogaming.com ryktas det även om att The Division kommer att skyddas av Denuvo. Tumnagel
45.7°
0
38.5° 0 Emmy Zettergren Emmy Zettergren
tors. 28 jan 2016, 13:30
Nvidia släpper drivrutiner för Rise of the Tomb Raider Och för the Division-betan
38.5°
0