Sony vill inte ersätta hackad kund
Samtal med supporten inspelat

En kund fick sitt PSN-konto hackat och någon annan lyckades köpa ett spel på personens konto. Men kunden har problem med att få köpet avbrutet och är enligt Sonys regler inte berättigad ersättning eftersom kopian är spelbar.
In relation to the transactions you recently flagged as unauthorised, our investigation concluded that the serial number of the console on which these transactions were made does not match the serial number of the console you provided to us on your original call. Regrettably, as stated in the PlayStation Network Terms of Service, we are unable to offer a refund for purchases made on PlayStation Store unless the content is found to be defective. We have taken the appropriate action against the console which made the purchase but unfortunately we cannot share the details of this console with you for security purposes.
När kunden sedan ringer supporten efter att länge ha väntat på hjälp får han samma svar. Ersättning utgår endast om ett spel inte fungerar och eftersom Sony inte kan bevisa att det inte är kunden själv som har köpt kopian på en annan konsol får inte kunden hjälp.
Nu kan det här visserligen vara ett isolerat fall. Men lyssnar man på supporten och läser deras svar så är det ganska tydligt att reglerna säger att du inte får pengar tillbaka om kopian av spelet fungerar - inköpt av dig eller inte. Hela samtalet med supporten kan ni lyssna på här. Har någon av er läsare haft problem med återbetalningar?