Stora möjligheter att göra grafiska justeringar i The Division
Lång lista på valbara inställningar har läckt

Det är inte lång tid kvar nu tills betan för The Division drar igång, det vill säga den 28 eller 29 januari beroende på plattform, och även om vi inte vet vilka funktioner spelare då kommer att få tillgång till så vet vi nu i alla fall att den slutgiltiga versionen kommer att få en hel del grafiska inställningar.
Inställningarna dök upp i en Youtubevideo för ett par dagar sedan där en spelare visade upp hur spelet flöt med låga inställningar på en dator som körde GTX 650 Ti, åtta gigabyte RAM och en i5-processor. Videon plockades snabbt ner av Ubisoft men inställningarna stannade på nätet.
Nu kan dessa givetvis ändras innan lansering, men det ger i alla fall en hint om vilka inställningar vi kan vänta oss. Några av valen gäller exempelvis kvaliteten och upplösningen på skuggor, Vsync, skärpa på bilden, depth of field, kvaliteten på reflektioner och mycket annat. Hela listan hittar ni nedan.
För övrigt meddelar Ubisoft att Brooklyn inte kommer att finnas tillgängligt i spelet utan istället kommer händelserna att utspela sig på mellersta Manhattan. Fler områden kan dock komma att öppnas upp i framtiden via tillägg.
Frame Rate Limit (on/off)
Shadow Quality
Shadow Resolution
Spot Shadow Count
Spot Shadow Resolution
Contact Shadows
Post FX AA
Temporal AA
Sharpen Image (%)
Particle Detail
Enable Wind-affected Snow
Volumetric Fog
Reflection Quality
Local Reflection Quality
Sub-surface Scattering
Anisotropic Filtering
Parallax Mapping
Ambient Occlusion
Depth of Field
Object Detail (%)
Extra Streaming Distance (%)
Chromatic Aberration (on/off)
Lens Flare (on/off)
Vignette Effect (on/off)
Humble Bundle kör Tom Clancy-tema
Där betan till The Division ingår

Ny trailer för The Division
Två månader kvar

Nytt datum för The Division-betan
28 och 29 januari

Videoförtittar för The Division
En hel del faktiskt
