ADHD sjunger adjö till Studio Ghibli

Video / Musik
Efter nyheten om att Studio Ghibli kommer byta fokus och inriktning passade FOX-programmet Animation Domination HD (ADHD) på att snurra ihop den här lilla trudelutten som en hyllning till den legendariska japanska animationsstudion.
www.youtube.com +

GOG börjar sälja filmer

Spel / Övrigt
I samband med den nya designen av GOG.com (en närmare titt på den kan beskådas ovan) så meddelade man även att man kommer börja sälja DRM-fira filmer via tjänsten. De första filmerna man kan hitta är spelrelaterade dokumentärer. Man bjuder även på två dokumentärer helt gratis, nämligen Art of Playing och TPB AFK: The Pirate Bay Away From Keyboard.
www.gamesindustry.biz +

Luktgaffa

Pryl / Övrigt
Om man inte vill att ens McGuyver-lagning skall dofta gaffatejp eller vara silverfärgad så kan man nu köpa en rad olika tejprullar i olika dofter och färger. Det är märket Duck Brand som nu introducerar tejprullar som doftar som druvor, citron, mint eller tuggummi.

6,50 dollar kostar en rulle och, vad jag kan se, kan man endast köpa dem i Nordamerika för tillfället.
www.duckbrand.com +

Trailer för det PlayStation-exklusiva materialet för Destiny

Spel / Sony
PlayStation-versionen av Destiny kommer som bekant få lite exklusivt material och om man är nyfiken på vad det materialet består av så kan man spana in klippet ovan.
blog.eu.playstation.com +

Miyamoto antyder mer fokus på hardcore-publiken

Spel / Nintendo
Under förra generationen med Wii och Nintendo DS satsade Nintendo väldigt mycket resurser på att utveckla spel till en casualpublik. Till de som normalt sett inte kallar sig för gamer. De lyckades oerhört bra att få med sig både unga som gamla, kvinnor och män såväl som föräldrar. Då verkade casual vara det nya heta. Nu verkar dock Nintendo ha svängt om en aning. Wii U har inte alls sålt som förväntat och det går rätt trögt att övertyga människor om att köpa en ny spelkonsol.

I en nyligen gjord intervju med Shigeru Miyamoto gjord av Edge indikerar han att han vill försöka att rikta sig mer mor den så kallade hardcorepubliken igen. Han säger så här om casual gamers:

"[These are] the sort of people who, for example, might want to watch a movie. They might want to go to Disneyland," he said. "Their attitude is, 'okay, I am the customer. You are supposed to entertain me.' It's kind of a passive attitude they're taking, and to me it's kind of a pathetic thing. They do not know how interesting it is if you move one step further and try to challenge yourself [with more advanced games]."
Han säger också det här:

"In the days of DS and Wii, Nintendo tried its best to expand the gaming population," he said. "Fortunately, because of the spread of smart devices, people take games for granted now. It's a good thing for us, because we do not have to worry about making games something that are relevant to general people's daily lives."
Vart det här kommer leda är svårt att säga i dagsläget men det verkar ändå som att Nintendo försöker ta tillbaks en del av den hardcorepublik som de kan ha tappat under Wii-eran.
www.polygon.com +

Läderlappen på japansk motorväg

Video / Övrigt
De senaste dagarna har det cirkulerat bilder på en person utklädd till Läderlappen åkandes på en trehjuling på en japansk motorväg och här har vi ett videoklipp som visar spektaklet.
www.youtube.com +

Trailer för The Pyramid

Film / Trailer
Trailer för den kommande skräckfilmen The Pyramid som handlar om ett gäng arkeologer som utforskar en tidigare outforskad pyramid.
A team of U.S. archaeologists unearths an ancient pyramid buried deep beneath the Egyptian desert. As they search the pyramid's depths, they become hopelessly lost in its dark and endless catacombs. Searching for a way out, they become desperate to seek daylight again. They come to realize they aren't just trapped, they are being hunted.
Filmen har premiär den 5 december men när eller om den kommer till svenska biografer är oklart i skrivandets stund.
www.imdb.com +
Redaktionen Annonsera Cookies
bloggportalen