Mazda visar RX-Vision Concept
En modern RX7

I går berättade jag att det skulle sitta en Wankelmotor i Mazdas nya konceptbil och nu några timmar senare har bilen visats upp. Den kallas för RX-Vision Concept och är en framtidsvision som visar om vad vi har att vänta oss från Mazda.
Bilen mäter in på 4.38 meter i längd, 1.92 i bredd och 1.16 i höjd, hjulbasen ska vara 2.7 meter. Det gör den kortare, bredare och lägre än RX-8. Läckra former överallt och säkert en värdig ersättare till RX-7, RX-8 var lite märklig med sina bakhängda små bakdörrar. Den här coupé-formen passar bättre i mina ögon. Det viktigaste är såklart Wankelmotorn, Skyactiv-R som den kallas. Konstigt nog får vi trots att bilen är presenterad ingen info om just den, utan Mazda gör det bara klart att den inte är riktigt redo för masstillverkning än. Den sitter fram och driver bakhjulen, det är i princip det vi får veta. Det trista med denna motortyp - törstig, opålitlig och inte så snäll mot miljön, säger man sig dock ha fixat till.
Se RX-Vision Concept som ett steg på vägen, men vi är inte riktigt där än.



























-- Powered by next-generation rotary engine SKYACTIV-R, represents Mazda's vision of the future --
HIROSHIMA, Japan—Mazda Motor Corporation unveiled the rotary-powered Mazda RX-VISION sports car concept at the Tokyo Motor Show*1 today. The rotary engine is a symbol of the company's "never-stop-challenging" spirit.
RX-VISION represents a vision of the future that Mazda hopes to one day make into reality; a front-engine, rear-wheel drive sports car with exquisite, KODO design-based proportions only Mazda could envision, and powered by the next-generation SKYACTIV-R rotary engine.
Rotary engines feature a unique construction, generating power through the rotational motion of a triangular rotor. Overcoming numerous technical difficulties, Mazda succeeded in commercializing the rotary engine, fitting it in the Cosmo Sport (known as Mazda 110S overseas) in 1967. As the only automaker to mass-produce the rotary engine, Mazda continued efforts to improve power output, fuel economy and durability, and in 1991 took overall victory at 24 Hours of Le Mans with a rotary engine-powered race car. Over the years, the rotary engine has come to symbolize Mazda's creativity and tireless endeavor in the face of difficult challenges.
While mass production is currently on hold, Mazda has never stopped research and development efforts towards the rotary engine. The next rotary engine has been named SKYACTIV-R, expressing the company's determination to take on challenges with convention-defying aspirations and the latest technology, just as it did when developing SKAYCTIV TECHNOLOGY.
"I look forward to talking with you more about this vision we have revealed here today at the Mazda stand," said Mazda's Representative Director, President and CEO, Masamichi Kogai. "Mazda will continue to take on new challenges in an effort to build a special bond with our customers and become their 'one and only' brand."
Mazdas nya konceptbil har Wankelmotor
Kallas för SkyActiv-R
