Vimla har flest lojala kunder
Deras kunder rekommenderar operatören oftast

Telenors lågprisoperatör Vimla blev häromdagen utsedd till Årets operatör på Telekomgalan som gick av stapeln 13 februari.
I en undersökning som genomförts av analysföretaget Nordic Bench fick Vimla högst så kallat NPS-betyg av de åtta mobiloperatörerna som ingick i undersökningen. NPS står för Net Promoter Score och är ett slags lojalitetsmått som anger hur benägen en kund är att rekommendera företaget till vänner eller andra.
Samtliga svenska lågprisoperatörer, förutom Vimla även Halebop, Hallon och Comviq, klarar sig bra i Nordic Bench undersökning och kniper tillsammans topplistans fyra första placeringar. Sämst NPS-betyg fick Tre och ni hittar hela listan nedan.
Vilken mobiloperatör använder du primärt? Svara gärna på vår enkät nedan.
1. Vimla NPS: 61
2. Halebop NPS: 31
3. Hallon NPS: 28
4. Comviq NPS: 24
5. Telia NPS: 8
6. Tele2 NPS: -6
7. Telenor NPS: -11
8. Tre NPS: -22
För att beräkna ett företags NPS tar man andelen kunder som är Ambassadörer och subtraherar med andelen Kritiker. Metoden för NPS är utvecklad av Satmetrix, Bain & Company och Fred Reichheld och används av ledande företag över hela världen som standard för mätning och förbättring av kundlojalitet.
Vimla - ny lågprisoperatör
Telenor startar lågpristjänst

Vimla börjar med pott
Spara samtal, sms och data till nästa månad

Vimla låter dig pausa abonnemang utan kostnad
Bra när du ska köra långresor
