m

Nya Corvette Z06 nu officiell
Ett 634 hästar starkt banracingmonster

Nya Corvette Z06 nu officiell
Bil / Chevrolet

Chevrolets nya bansmiskare heter Corvette Z06. Den tar vid där föregångaren lämnade av och blir betydligt vassare på alla punkter. En Z06 som är som förra ZR1 i princip, fast bättre.

Under den böljande huven ruvar en ny LT4-V8:a på 6.2 liter. Den får till skillnad mot förra Z06 en kompressor och levererar 634 hästar och ett vrid på 860 Nm. Till motor kopplas antingen en sjupetad manuell låda eller ny åttastegad automat. Vad det rör sig om för prestandasiffror får vi dock inte reda på än.

Bilen går att få i tre olika utföranden, allt beroende på hur mycket du vill lätta på lädret. Från standardutrustning till mer avancerade grejer som ställbar bakvinge med mera. I hjulhusen sitter det 285/30 ZR19 fram och innanför dessa bromsar från Brembo med sexkolvsok. Där bak fläskas det på med 335/25 ZR 20. Väljer du till Z07-paketet får du Pilot Sport Cup-däck och keramiska bromsskivor som sparar tio kilo i vikt.

På insidan får man en sportigare ratt med platt botten att hålla i, och sitter gör man i sport- eller skalstolar. I kupén samsas nappaläder med aluminium, kolfiber och mocka på sina ställen. För första gången i en Z06 ska du även kunna plocka bort en bit av taket och njuta av solen när den är framme. Med taket bortplockat är bilen fortfarande 20 % styvare än ZR1, med det på 60 %.

Nya Corvette Z06 börjar levereras i januari nästa år.

Visa
Pressmeddelande
2015 Chevrolet Corvette Z06 the Most Capable, Ever

Enters supercar territory with race-proven design, advanced technologies and world-class performance

With the track-focused Z07 performance package, the 2015 Corvette Z06 delivers faster lap times than the 2014 Corvette ZR1

The first Corvette Z06 to offer a supercharged engine, a removable roof panel, and an available paddle-shift automatic transmission

DETROIT – Chevrolet today introduced the most track-capable Corvette in the brand's history – the 2015 Corvette Z06. It elevates the performance envelope for Corvette with unprecedented levels of aerodynamic downforce, at least 625 horsepower from an all-new supercharged engine, and an all-new, high-performance eight-speed automatic transmission – all building on the advanced driver technologies introduced on the Corvette Stingray.

"The new Z06 delivers levels of performance, technology and design that rival the most exotic supercars in the world," said Mark Reuss, president, General Motors North America. "And the Z06 leverages the engineering expertise of GM, offering the choice of two world-class transmissions, supercar performance without supercar fuel consumption, and technologies that make it easier to fully enjoy the incredible experience of driving it."

The 2015 model is the first Corvette Z06 to offer a supercharged engine, an automatic transmission and, thanks to a stronger aluminum frame, a removable roof panel. The new, supercharged 6.2L engine is expected to deliver at least 625 horsepower (466 kW), and can be matched with either a seven-speed manual or an all-new, high-performance eight-speed automatic transmission with paddle shifters for manual control. The aluminum frame carries over from the Corvette Stingray and will also be used essentially unchanged for the Corvette Racing C7.R.

A track-focused Z07 Performance Package adds unique components for true aerodynamic downforce, Michelin Pilot Super Sport Cup tires for enhanced grip, and Brembo carbon ceramic-matrix brake rotors that improve braking performance and contribute to greater handling through reduced unsprung weight. Although development testing is ongoing, the Z07 package has already recorded some of the fastest lap times ever for a Corvette, surpassing even the ZR1.

"The Corvette Z06 is a great example of the technology transfer between racing and production Corvettes," said Tadge Juechter, Corvette chief engineer. "First, we took what we learned on the Corvette Racing C6.R and applied that to the all-new Corvette Stingray. Then, using the Stingray as a foundation, the Z06 and C7.R were developed to push the envelope of performance on the street and the track."

Supercharged, efficient performance
The heart of the 2015 Corvette Z06 is the all-new LT4 6.2L supercharged V-8 engine, expected to deliver an estimated 625 horsepower (466 kW) and 635 lb.-ft. of torque (861 Nm). To balance performance and efficiency, the LT4 leverages the same trio of advanced technologies introduced on the Corvette Stingray: Direct injection, Active Fuel Management (cylinder deactivation) and continuously variable valve timing.

These technologies – combined with the fuel-efficient multi-speed transmissions, aerodynamic design and lightweight construction – help make the new Z06 surprisingly fuel-efficient.

"The supercharged LT4 engine delivers the greatest balance of performance and efficiency ever in the Corvette," said John Rydzewski, assistant chief engineer for Small-Block engines. "It is one of the world's only supercharged engines to incorporate cylinder deactivation technology, enabling it to cruise efficiently on the highway with reduced fuel consumption, but offer more than 600 horsepower whenever the driver calls up its tremendous power reserve."

To maintain the Z06's mass and performance targets, the LT4 engine was designed with a more-efficient, more-compact next-generation supercharger. Even with its integrated supercharger/intercooler assembly mounted in the valley between the cylinder heads, the engine is only about 1 inch (25 mm) taller than the Corvette Stingray's LT1 engine – while delivering nearly 37 percent more horsepower and 40 percent more torque.

The new 1.7L Eaton R1740 TVS supercharger spins at up to 20,000 rpm – 5,000 rpm more than the supercharger on the Corvette ZR1's LS9. The rotors are shorter in length, too, which contributes to their higher-rpm capability – and enables them to get up to speed quicker, producing power-enhancing boost earlier in the rpm band. That boost is achieved more efficiently, thanks to a new, more direct discharge port that creates less turbulence, reducing heat and speeding airflow into the engine.

The LT4 engine also has several unique features designed to support its higher output and the greater cylinder pressures created by forced induction, including:
Rotocast A356T6 aluminum cylinder heads that are stronger and handle heat better than conventional heads
Lightweight titanium intake valves and machined connecting rods for reduced reciprocating mass
High 10.0:1 compression ratio – for a forced-induction engine – enhances performance and efficiency; enabled by direct injection
Forged aluminum pistons with unique, stronger structure to ensure strength under high cylinder pressures
Stainless steel exhaust headers and aluminum balancer that are lighter than their LT1 counterparts
Standard dry-sump oiling system with larger cooler capacity than Z51; used with dual-pressure-control oil pump.
The LT4 will be built in Tonawanda, N.Y., and Bowling Green, Ky., at the new Performance Build Center.

Eight speeds, no waiting
The supercharged LT4 is offered with a standard seven-speed manual transmission with Active Rev Match, or an all-new 8L90 eight-speed paddle-shift automatic transmission designed to enhance both performance and efficiency.

"Unlike most ultra-performance cars, the Corvette Z06 offers customers the choice between two transmissions to suit their driving styles," said Juechter. "The seven-speed gives the driver the control of a true three-pedal manual transmission with perfect shifts enabled by Active Rev Matching. The new eight-speed automatic offers drivers the comfort and drivability of a true automatic transmission, as well as lightning-fast shifts and manual control for track driving."

The seven-speed manual incorporates rev-matching technology for upshifts and downshifts. This driver-selectable feature can be easily engaged or disengaged via paddles on the steering wheel. The seven-speed is used with a new dual-mass flywheel and dual-disc clutch, which deliver greater shift quality and feel through lower inertia.

The eight-speed automatic is tuned for world-class shift-response times, and smaller steps between gears keep the LT4 within the sweet spot of the rpm band, optimizing the output of the supercharged engine for exhilarating performance and greater efficiency.

For performance driving, the transmission offers full manual control via steering wheel paddles, and unique algorithms to deliver shift performance that rivals the dual-clutch/semi-automatic transmissions found in many supercars – but with the smoothness and refinement that comes with a conventional automatic fitted with a torque converter.

In fact, the 8L90's controller analyzes and executes commands 160 times per second, and wide-open-throttle upshifts are executed up to eight-hundredths of a second quicker than those of the dual-clutch transmission offered in the Porsche 911.

"There's no trade-off in drivability with the new 8L90 eight-speed automatic transmission – it was designed to deliver performance on par with dual-clutch designs, but without sacrificing refinement," said Bill Goodrich, assistant chief engineer for eight-speed automatic transmissions. "It is also the highest-capacity automatic transmission ever offered in a Chevrolet car."

Featuring four gearsets and five clutches, creative packaging enables the GM-developed eight speed automatic to fit the same space as the six-speed automatic used in the Corvette Stingray. Extensive use of aluminum and even magnesium make it more than eight pounds (4 kg) lighter than the six-speed, as well. Along with design features that reduce friction, the 8L90 is expected to contribute up to five-percent greater efficiency, when compared with a six-speed automatic.

The eight-speed automatic will be built at GM's Toledo, Ohio, transmission facility.

Designed for downforce
The performance targets of the Z06 also posed a challenge for the design team, who had to create a striking design that also contributed to increased capabilities.

"Virtually every exterior change served a functional purpose, as this beast needed more of everything," said Tom Peters, Corvette design director, "The flared fenders accommodate larger, wider wheels and tires for more grip. The larger vents provide more cooling air to the engine, brakes, transmission and differential for increased track capability. The more aggressive aerodynamic package generates true downforce for more cornering grip and high-speed stability."

Indeed, the design changes began not with the exterior panels, but the tires.

To deliver the levels of grip needed for the Z06's performance targets, the Z06 was fitted with larger Michelin tires (Pilot Sport tires for the Z06; Sport Cup tires with the Z07 package). The P285/30ZR19 front tires are 1.5 inches wider than the tires on the Stingray, while the 335/25ZR20 rear tires are two inches wider.

To cover the wider tire tread, the fenders of the Z06 were extended by 2.2 inches (56 mm) at the front, and 3.15 inches (80 mm) at the rear. These extensions give the Corvette Z06 a wider, lower appearance that is further emphasized by a unique rear fascia. It incorporates the same taillamp assemblies as the Stingray, but on the Z06 the taillamps are pushed approximately three inches farther apart, toward to edges of the body.

The tires are mounted on lightweight, spin-cast aluminum wheels that are also wider than the Stingray (19 x 10 inches in front and 20 x 12 inches in the rear). Their open, ultralight design showcases the massive Brembo brakes, which are part of the design aesthetic:
The Z06 features two-piece steel rotors, measuring 14.6 x 1.3-inch (371 x 33 mm) front and 14.4 x 1-inch (365 x 25 mm) rear, with aluminum six-piston and four-piston fixed calipers, respectively
The Z07 package adds larger, 15.5 x 1.4-inch (394 x 36 mm) front and 15.3 x 1.3-inch (388 x 33 mm) carbon ceramic-matrix brake rotors for consistent performance lap after lap, and collectively save 23 pounds over the standard Z06 rotors.
To harness the cornering and braking grip afforded by the larger tires and brakes, the exterior of the Corvette Z06 has also been tailored to produce aerodynamic downforce that presses the tires to the ground at high speeds.

The Z06 will offer three, increasing levels of aerodynamic downforce:
The standard Z06 features a front splitter, spats around the front wheel openings, a unique carbon-fiber hood with a larger vent, and the rear spoiler from the Corvette Stingray's Z51 Performance Package
An available carbon-fiber aero package (in either black or a visible carbon-fiber finish) adds a carbon fiber front splitter with aviation-style winglets, carbon fiber rocker panels, and a larger rear spoiler with a fixed wickerbill – a small, vertical tab at the edge of the spoiler that significantly increases downforce
The available Z07 package adds a larger winglets to the front splitter, along with an adjustable, see-through center section on the rear spoiler for track use; with this package, the Corvette Z06 delivers the most amount of aerodynamic downforce of any production car that GM has tested.
The exterior design also reflects the increased cooling required for the new Corvette Z06. For example, the mesh pattern on the front fascia was painstakingly designed to deliver the most possible airflow to the supercharger's intercooler heat exchanger. In fact, the mesh grill directs more air into the engine bay than with the grille completely removed.

The unique grille also features dedicated brake-cooling intakes and wider grille outlets on the bottom serve as air diffusers. The grille is complemented with a larger hood vent, which not only vents hot air from the engine compartment, but contributes to downforce by allowing air driven through the grille to exit through the hood rather than being forced under the car, which could create lift.

Additional cooling elements include larger front fender vents and unique air blades over the inlets on the rear fenders, which force about 50 percent more air into the cooling ducts for the transmission and differential coolers than those on the Stingray. To cope with the additional airflow, the Z06 has also has larger rear-fascia openings than the Stingray.

Standard front and rear brake-cooling ducts, including Z06-signature rear ducts integrated in front of the rear fender openings, are also part of the functional design changes.

Inside, the Corvette Z06 is distinguished from the Corvette Stingray by unique color schemes that emphasize the driver-focused cockpit, and a unique, flat-bottomed steering wheel.

Like the Stingray, the Z06 will be offered with two seating choices: a GT seat, for all-around comfort, and a Competition Sport seat with more aggressive side bolstering, which provides greater support on the track. The frame structure for both seats is made of magnesium, for greater strength and less weight than comparable steel frames. They're also more rigid, contributing to the enhanced feeling of support during performance driving.

The Z06 also benefits from interior details designed for high-performance driving, first introduced on the Stingray, including a steel-reinforced grab bar on the center console for the passenger and soft-touch materials on the edge of the console, where the driver naturally braces during high-load cornering.

The performance-supporting elements inside the new Corvette Z06 are complemented by unprecedented attention to detail and build quality. All models feature a fully-wrapped interior, where every surface is covered with premium, soft-touch materials. Available materials, depending on the trim level, include Napa leather, aluminum, carbon fiber and micro-suede.

Track-proven technologies
The 2015 Corvette Z06 leverages the technologies introduced on the Corvette Stingray, including the strategic use of lightweight materials and advanced driver technologies, with unique features and calibrations tailored for its capabilities.

"Our mission with the seventh-generation Corvette was to make the performance levels more accessible, enabling drivers exploit every pound-foot of torque, every "g" of grip and every pound of downforce," said Juechter. "It's a philosophy we introduced with the 460-horsepower Corvette Stingray – and one that's even more relevant with an estimated 625 horsepower at your beck and call."

For the first time ever, the Corvette Z06's aluminum frame will be produced in-house at the Bowling Green, Ky., assembly plant. It's the same robust, lightweight frame used on the Corvette Stingray and it will also be used essentially unchanged for the C7.R racecars.

The stiffer design of the aluminum frame allows the Corvette Z06 to be offered with a removable roof panel for the first time. In fact, with the lightweight, carbon fiber roof panel removed, the new Corvette Z06 offers 20 percent more structural rigidity than the previous model's fixed-roof design – and a 60-percent increase in stiffness with the roof panel installed.

The new Z06 retains the SLA-type front and rear suspension design of the Corvette Stingray, including, but uniquely calibrated for the higher performance threshold. The third-generation Magnetic Selective Ride Control dampers are standard on Z06, and can be adjusted for touring comfort or maximum track performance via the standard Driver Mode Selector.

Like on the Stingray, the Driver Mode Selector tailors up to a dozen features of the Z06 to suit the driver's environment, including:
Launch control: Available in Track mode for manual and automatic transmissions, providing maximum off-the-line acceleration
Active handling (StabiliTrak stability control): A "competitive" setting is available in Track mode and is more suited for on-track conditions. It can also be disabled, giving the driver complete control
Traction control: Weather mode tailors traction control and engine torque for driving in inclement conditions
Performance Traction Management: Available in Track mode and offers five settings of torque reduction and brake intervention for track driving
Electronic Limited Slip Differential: Adjusts the rate at which the limited slip engages, to balance between steering response and stability in different driving conditions; more aggressive performance in Sport and Track modes.
The smart electronic limited-slip differential (eLSD) is standard on the Z06, to make the most of the torque split between the rear wheels. The system features a hydraulically actuated clutch that can infinitely vary clutch engagement and can respond from open to full engagement in tenths of a second. It shifts torque-based on a unique algorithm that factors in vehicle speed, steering input and throttle position to improve steering feel, handling balance and traction.

The eLSD is fully integrated with Electronic Stability Control and Performance Traction Management systems. Its calibrations vary among three modes, based on the Drive Mode Selector setting:
Mode 1 is the default setting for normal driving and emphasizes vehicle stability
Mode 2 is engaged when electronic stability control is turned off in the Sport or Track modes. This calibration enables more nimble turn-in and traction while accelerating out of a corner
Mode 3 is automatically selected when Performance Traction Management is engaged. This calibration has the same function as Mode 2, but is fine-tuned to work with Performance Traction Management.
The new Corvette Z06 will be available in early 2015. Performance data and pricing will be announced closer to the start of production.

Corvette Z06: A Quick History of a Fast Car

DETROIT – The all-new 2015 Chevrolet Corvette Z06 is the most capable in the history of track-oriented model. The Z06 was first offered as an option package in 1963, directed squarely at those who intended to use their Corvette on a track.

Since then, the Z06 has been offered in four of the Corvette's seven production generations, each elevating the Corvette's track capability to higher levels:
Second generation (1963) – Developed under famed Corvette engineer Zora Arkus-Duntov, the first Z06 package offered enhanced handling and braking capability, along with an available, larger fuel tank that reduced the need for refueling during a race. Power came from a fuel-injected small block V-8 engine, supported by a four-speed manual transmission and Positraction rear axle. Only 199 were built – 63 of them with the larger fuel tank.
Fifth generation (2001-2004) – Combining a lower curb weight with higher horsepower, the fifth-generation Corvette Z06 was one of the fastest production cars on a track – a capability confirmed with a sub-8-minute lap around the Nürburgring. It was built on a unique fixed-roof hardtop body, with several lightweighting elements, such as thinner glass, a titanium exhaust system and more. Its unique LS6 small block engine delivered up to 405 horsepower through a six-speed manual transmission with specific, performance-optimized gearing. A total of 28,388 were built.
Sixth generation (2006-2013) – The sixth-generation Corvette Z06 featured its own, bespoke aluminum frame that was 136 pounds lighter than the steel frame on standard Corvette models. Under the hood, the 505-horsepower LS7 7.0L small block featured racing-derived technologies, including titanium connecting rods and a dry-sump oiling system. The Z07 Performance Package added carbon-ceramic matrix brakes and Michelin Pilot Sport Cup tires, enabling the Z06 to run the Nürburgring in 7:22.68. A total of 27,979 were built, including 740 with the Z07 performance package.
Seventh generation (2015) – The new 2015 Corvette Z06 is the most capable production Corvette ever. Developed in conjunction with the Corvette C7.R race car, it incorporates racing technology to deliver greater aerodynamic downforce, cornering grip and braking performance. With the available Z07 Performance Package – again fitted with Michelin Pilot Super Sport Cup tires and enhanced braking capability with carbon ceramic-matrix brakes – the new Z06 is faster on a track than the Corvette ZR1, in preliminary testing.
1963 Z06: Duntov's legacy
The first Z06 was an option package on the iconic 1963 "split-window" Corvette, developed by Corvette's legendary engineer and racing advocate Zora Arkus-Duntov. He successfully lobbied for the 1963 Corvette to offer a package for customers who intended to race the new car.

For those in the know, checking the RPO Z06 box on the Corvette's order sheet added a thicker, 24mm (0.94-inch) front stabilizer bar, larger-diameter shock absorbers and springs that were nearly twice as stiff as standard parts. The Z06 package also featured upgraded brake components, including sintered-metal brake linings, which stood up to heat and resisted wear better than conventional material; power-assisted brakes with unique Al Fin brake drums constructed of lightweight cast aluminum, with a steel center section, and cooling fins around the perimeter; and a dual-circuit master cylinder and vacuum brake booster to enhance safety and reduce braking effort – components that would become industry standards, but were still rare in regular-production vehicles of the era.

Possibly most significant for racing, the Z06 option could be combined with a larger, 36.5-gallon fiberglass fuel tank that allowed racers to stay on the track longer. Z06-equipped models quickly became known as "big tank" or "tanker" Corvettes and they were originally limited to coupe models, because the larger tank wouldn't fit convertibles. Later, Chevrolet revised the package, making the regular 20-gallon fuel tank standard and the big tank an option. The change allowed the Z06 package to be ordered on a convertible – although perhaps only one is believed to have been built – and lowered its price, which originally added more than 40 percent to the Corvette's base price. Aluminum knock-off wheels were also part of the initial package and eliminated from the list of standard content to reduce the package price.

There was one engine available with the Z06 package – the 360-horsepower L48-code 327-cubic-inch small block, which featured an advanced mechanical fuel injection system. Corvette was a pioneer in fuel injection, having introduced it in 1957. A four-speed manual transmission and Positraction rear axle were also standard equipment.

In that pre-Internet era, few Corvette customers – even those with racing intentions – knew of the Z06 package. It wasn't advertised, making word of mouth the primary source of information. Only 199 were built and only 63 of them were big-tank cars. Because most were purchased and used for racing, the attrition rate was comparatively high. Remaining, documented examples – especially the big-tank cars – are highly collectable.

2001-2004 Z06: Breaking the 8-minute Nürburgring lap
During the Corvette's fifth generation, the Z06 name was reintroduced as a special 2001 model that took Corvette performance farther than it had ever been. Engineers started with the Corvette's unique, limited-production hardtop body, which featured a fixed-roof design that was stiffer and lighter than the hatchback coupe. The car was further lightened with a titanium exhaust system, thinner glass, lighter wheels, conventional tires (in place of the standard run-flat tires), reduced sound deadening material, a fixed radio antenna (vs. a power antenna), and even a smaller, lighter battery.

The results shaved about 100 pounds off the weight of a conventional coupe model. The car also introduced rear-brake cooling ducts integrated in the rear fenders, which would become a signature styling cue.

On the other side of the power-to-weight equation is horsepower and to that end, the 2001 Z06 used an exclusive LS6 version of the Gen III small block engine. If featured unique internal parts, including a "hotter" camshaft and higher-compression pistons, and an enhanced cylinder block design for greater bay-to-bay breathing, helping it produce 385 horsepower. Further enhancements contributed to an increase to 405 horsepower in 2002. The engine was backed by a six-speed manual transmission with Z06-specific gear ratios.

Like the original 1963 Z06, the fifth-generation car included chassis and suspension components optimized for the track. Its exclusive FE4 suspension package featured a larger-diameter, hollow stabilizer bars that also had thicker walls for greater stiffness; larger-diameter shock absorbers (compared to standard models), quicker steering – 2.46 turns lock to lock vs. 2.66 on other models – and a larger wheel-and-tire package, featuring Goodyear Eagle F1 SC tires mounted on lighter, stiffer forged aluminum wheels.

By the end of its production run, the fifth-generation-based Corvette Z06 was already benefitting from technology used on the successful Corvette Racing program, including lightweight carbon fiber. A special 2004 24 Hours of Le Mans Commemorative Edition – acknowledging Corvette Racing's historic 1-2 class finish at the famous 24-hour endurance race – used a carbon fiber hood to shave 10 pounds off the nose of the car, enhancing its balance.

The 2004 Corvette Z06 proved its capability on the global stage, when it became one of the first production cars at the time to run Germany's famous Nürburgring road course in less than 8 minutes (7:56).

2006-2013 Z06: A foundation for success
The groundbreaking sixth-generation Corvette Z06 elevated Corvette to compete with the world's most capable supercars. A power-to-weight ratio of 6.2:1 was one of the best in the world, helping it run from 0 to 60 mph in about 3.7 seconds, through the quarter-mile in the low-11-second range and achieve a top speed of more than 190 mph.

The foundation of the Z06 was its own, dedicated aluminum chassis – the first time in Corvette history a unique frame was used for a special model.

The Z06's aluminum frame was 136 pounds lighter than the comparable steel frame used in standard models and even incorporated a featherweight magnesium engine cradle, contributing to a curb weight of only 3,130 pounds. Mounted on that cradle was another leap in technology: The LS7 small block engine. Displacing 7.0L (427 cubic inches), it was the largest engine offered in the Corvette in more than 30 years – and the most powerful engine in Corvette's history until the introduction of the Corvette ZR1.

The LS7 used airflow and lightweight technology, including titanium connecting rods and a dry-sump oiling system, derived from the Corvette Racing program to produce 505 horsepower.

Along with its unique frame and LS7 engine, the sixth-generation Corvette Z06 also featured:
More rigid fixed-roof body style
Wider front and rear fenders – including carbon fiber front fenders
Unique rear spoiler and front splitter
Front and rear brake-cooling ducts – including signature integrated rear-fender inlets
Specific, lightweight 18-inch front and 19-inch rear wheels, with 275/35ZR18 front tires and 325/30ZR19 rear tires
Large 14-inch (355 mm) front brake rotors with six-piston calipers and 13.4-inch (340 mm) rear rotors with four-piston calipers
Unique stabilizer bars, spring rates and shocks.

The ultimate Corvette Z06 with the Z07 Performance Package incorporated a number of components used on the 205-mph Corvette ZR1, including carbon ceramic-matrix brake rotors, Michelin Pilot Sport Cup tires, additional carbon fiber exterior components and Magnetic Selective Ride Control. In 2012, a Z07-equipped Corvette lapped the Nürburgring in 7:22.68.

2015 Z06: The most capable ever
The new 2015 Corvette Z06 is the first Z06 to offer a supercharged engine, an automatic transmission and, thanks to a stiffer aluminum frame, a removable roof panel. It is also the most track-capable Corvette, ever.

It was developed in conjunction with the Corvette C7.R race car with technology proven through Corvette Racing, the most successful program in the Tudor United Sports Car Challenge series (formerly American Le Mans Series).

A new, supercharged 6.2L engine, rated at an estimated 625 horsepower (466 kW), powers the Z06. It is also one of the industry's only supercars to offer the choice of two transmissions – a seven-speed manual and an all-new eight-speed automatic transmission. Developed by GM, the paddle-shift eight-speed offers fully manual control, delivering quick, seamless shifts that rival the world's best dual-clutch/semi-automatic transmissions.

An available, carbon fiber aero package adds a carbon fiber front splitter with aviation-style winglets, carbon fiber rocker panels and a larger rear spoiler with a fixed wickerbill – a small, vertical tab at the edge of the spoiler that significantly increases downforce.

The available Z07 package adds a larger winglets, an adjustable, see-through center section on the rear spoiler, Michelin Pilot Super Sport Cup tires and carbon ceramic-matrix brakes. With this package, the Corvette Z06 will deliver the most aerodynamic downforce of any GM production car.

The 2015 Corvette Z06 goes on sale in early 2015.

Founded in 1911 in Detroit, Chevrolet is now one of the world's largest car brands, doing business in more than 140 countries and selling more than 4.5 million cars and trucks a year. Chevrolet provides customers with fuel-efficient vehicles that feature spirited performance, expressive design, and high quality. More information on Chevrolet models can be found at www.chevrolet.com.
47.7°
0

Nya Corvette Z06 nu officiell

Ett 634 hästar starkt banracingmonster

En sista trailer för The Falcon and the Winter Soldier
Snabba klipp från resterande avsnitt

Det är bara två avsnitt kvar av Marvel-serien The Falcon and The Winter Soldier men vill du redan nu lite snabbt kolla in vad som kommer hända i dessa avsnitt så kan du ju kolla in trailern ovan. I den får du nämligen se några snabba klipp från resterande avsnitt. Vill du hålla sig helt spoilerfri så kanske du ska undvika trailern annars är det bara till att trycka på play-knappen. Tumnagel
36.9°
+
Frode Wikesjö
0

Oculus anordnar spelfest nästa vecka
Drar igång 21 april

Oculus brukar snacka VR-teknik och visa upp hårdvara i samband med Oculus Connect, men nu verkar det som att gänget också vill visa upp lite spel till VR-plattformen. Nästa vecka kommer Oculus köra ett spelfokuserat event vid namn Oculus Gaming Showcase och detta kommer kunna ses på Oculus Facebook-sida, Twitch och Youtube 22 april klockan 00:00, även känt som midnatt. Specifikt vad som kommer visas upp är okänt men Oculus skriver detta om festligheterna: This is our first event wholly dedicated to the stellar games across the Oculus Platform. You can expect new updates to fan-favorite titles, never-before-seen footage from some unreleased games, and a few surprises in store. Cloudhead Games, Ready At Dawn, and ILMxLAB are just a few of the developers participating, with news to share on Pistol Whip, Lone Echo II, and Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge. Tumnagel
37.5°
+
André Stray
0

Nvidia presenterar CPU:n Grace
Nvidias första CPU för datacenter

Nvidia presenterade igår sin första CPU helt utvecklad för datacenter vilket gör att företaget börjar konkurrera med Intel på allvar även på det området. CPU:n Grace är en ARM-baserad processor som har fått sitt namn efter den legendariske amerikanska datorpionjären Grace Hopper. Nvidia uppger att Grace kommer att vara upp till 10 gånger effektivare att beräkna stora AI-modeller än vad deras DGXTM-maskiner idag kan hantera. Vidare kommer Grace använda sig av Nvidias NVLink-teknik som gör det möjligt att skicka data med 900 GB/s mellan CPU:er och GPU:er vilket ska vara 30 gånger snabbare än vad som är möjligt med dagens servrar. Grace använder sig av LPDDR5x-minnen som erbjuder dubbla bandbredden jämfört med DDR4-minne och som ska vara tio gånger så energieffektiva. Grace kommer att börja säljas på marknaden i början under 2023 men vad de då kommer att kosta finns det än så länge inga uppgifter om. Det är dock redan nu klart att det första två kunderna kommer att bli Swiss Supercomputing Center och US Department of Energy’s Los Alamos National Laboratory vilka kommer att använda Grace i kommande superdatorer. Tumnagel
38.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Gundam-spelfilm på gång!
Av Jordan Vogt-Roberts

Legendary Pictures meddelade i går att man anlitat Kong: Skull Island-regissören Jordan Vogt-Roberts för att göra spelfilm baserad på den legendariska animen Gundam. Brian K. Vaughan (Y: The Last Man, Runaways) ska skriva manuset för filmen som ska släppas exklusivt på Netflix. När filmen ska släppas är oklart men om det här ska bli bra så får det väl ta den tid det tar. Den första Gundam-serien släpptes 1979 och blev snabbt känd ett stort fenomen. Sedan dess har det släppts flertalet Gundam-serier så som Gundam SEED, Gundam 00 och fenomenala Gundam Wing. Tumnagel
37.6°
+
Frode Wikesjö
0

Volvo fördjupar samarbetet med Nvidia
Nästa Volvo XC90 ska köra Nvidia Drive Orin

Volvo XC90 var först ut på Volvos SPA-plattform och kommer också vara första Volvo som får nästa generations plattform som logiskt nog heter SPA2. Man har redan tidigare sagt att man kommer att jobba med Nvidia på den nya plattformen och nu går man ut med att man fördjupar samarbetet. Enkelt så kommer alla framtida Volvos att ha två datorer, en Nvidia Drive Xavier som tar hand om alla basfunktioner, energihantering och förarassistans. Nu berättar man också att man kommer att använda Nvidia Drive Orin för autonom körning och att man förhoppningsvis kommer att vara det första märket med denna teknik. Målet är att all teknik i bilen ska handhas av dessa två system, istället för ett antal olika system som jobbar på sin hörna. Tumnagel
43.6°
+
Roger Åberg
0

Mafia med lite överdrivna ansiktsanimationer
Varför är detta så roligt?

Det här med att pilla i spelfiler för att öka ansiktsanimationer en skvätt för att få karaktärer att se ut som folk i Youtube-thumbnails är rackarns roligt. Varför det är så är oklart, men oavsett så bör roligheter spridas. Tumnagel
43.5°
+
André Stray
0

En ordentlig titt på Midgar i Final Fantasy VII Remake
Lite kvällsnörderi

Midgar i Final Fantasy VII är en av spelvärldens mest ikoniska städer och med releasen av remaken av spelet fick staden ordentligt med kärlek. I en ny video från Polygon får vi en guidad tur genom Midgar och stadens olika sektioner. Final Fantasy VII Remake finns tillgängligt nu till PS4 och en PS5-version vid namn Final Fantasy VII Remake Intergrade kommer släppas 10 juni. Tumnagel
38.6°
+
André Stray
0

Nästa stora Ghost Recon: Breakpoint-uppdatering släpps i vår
Låter dig uppgradera dina AI-medspelare

Ghost Recon: Breakpoints existens överraskar varje gång man läser spelets titel, men några som inte glömmer bort att spelet finns är utvecklarna Ubisoft. Nu har gänget levererat lite nyheter om kommande uppdateringar och en stor sådan kommer släppas i slutet av våren. Titeln på uppdateringen kommer vara Teammate Experience Update och fokus i uppdateringen kommer ligga på dina AI-medspelare som lades till i spelet förra sommaren. Mer specifikt kommer du efter uppdateringen kunna förbättra dina medspelare genom att låsa upp passiva förmågor och nya färdigheter. Vidare kommer uppdateringen lägga till nya uppdrag som du kan se vad dina AI-medspelare går för. Ytterligare en stor uppdatering till spelet kommer släppas i höst, men vad denna kommer erbjuda är för tillfället okänt. Tumnagel
38.4°
+
André Stray
0

Kolla in när en varan röjer runt på 7-11
Var den sugen på människo-käk?

Här kan ni kolla in hur det såg ut när en jättelik varan av okänd anledning gled in på ett 7-11 i Thailand och började ställa till med oreda där. Det hela skedde i Nakhon Pathom-provinsen som ligger cirka fem mil från landets huvudstad Bangkok. Efter att butikspersonalen larmade polis som i sin tur tillkallade varan-specialister ska varanen ha fångats in och därefter blivit utsläppt i sin naturliga miljö. Varför varanen gav sig in i 7-11-butiken vet man inte men det spekuleras att det kan bero på att den var ute efter mat då tillgången på denna i dess naturliga miljö kan ha minskat på grund av torka. Tumnagel
40.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

I morgon öppnar Naturhistoriska Riksmuseet igen
Med tidsbokning för besök

I morgon, 13 april, slår Naturhistoriska Riksmuseet återigen upp sina portar efter att ha varit stängt en tid på grund av pandemin. Det kommer dock inte att vara lika enkelt att besöka museet som det var innan pandemin. För att följa restriktionerna så måste besökare nu boka sin biljett i förväg när de vill besöka museet. Tisdag till fredag finns det två olika pass tillgängliga som ger besökaren tillgång till museet i cirka två timmars tid. På lördag och söndag finns det tre pass tillgängliga. De flesta utställningarna på museet är öppna som vanligt men Cosmonova-biografen och Labbet är stängda tills vidare. För att boka biljett och läsa mer om vad som gäller för ett besök på Naturhistoriska Riksmuseet så hoppa vidare på länken nedan. Det går även att besöka museet virtuellt om man hellre föredrar det. Den upplevelsen hittas här. Tumnagel
46.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Mrwhosetheboss tar en ordentlig titt på Xiaomi Mi 11 Ultra
Tar sig an kampen mot Samsung Galaxy S21 Ultra

Xiaomi Mi 11 Ultra presenterades nyligen och Mrwhosetheboss har lagt vantarna på telefonen för att se hur den ställer sig mot Samsungs flaggskepp S21 Ultra. Och ovan har ni video som visar Ultra-fejden. För att göra en lång historia kort erbjuder Xiaomi Mi 11 Ultra en ordentlig fight och är ett riktigt bra alternativ jämte S21 Ultra, även om S21 Ultra är lite vassare på vissa punkter. Som bland annat att erbjuda en mer pålitlig kamera. Fler åsikter om Xiaomi Mi 11 Ultra har ni nedan. Tumnagel
38.7°
+
André Stray
0

Operan Play sänder dokumentären 50 personer
Om hur föreställning på Kungliga Operan påverkades av pandemin

Idag har dokumentären 50 Personer premiär på Kungliga Operans streamingtjänst, en dokumentär där tittarna får kolla närmare på vad som hände på operan när pandemin slog till med full kraft i Sverige. Kungliga Operan skriver själva om 50 Personer: "I denna unika inblick får tittaren uppleva arbetet med Alexander Ekmans dansverk SHIFT | CACTI och se produktionen hantera de nya riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten. Dokumentären är mitt i händelsernas epicentrum och belyser utmaningarna med planer som utvecklas för att sedan rivas och hoppet som ömsom tänds och släcks på Kungliga Operan under 2020." Sammanlagt har man dokumenterat 300 timmar från arbetet med SHIFT vilket sedan kokats ner till den en timma långa dokumentären som hittas på länken här nedanför. Här nedan hittas även en trailer för dokumentären. Tumnagel
36.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Temtem-spelare får tillgång till nytt område i morgon
Fånga nya digitala monster

Pokémon-liknande MMO:t Temtem kommer byggas ut en aning under morgondagen. Spelet släpptes i early access-form i augusti och då fick spelare möjlighet att utforska och leta rätt på diverse monster på ön Kisiwa, men nu är det dags att bege sig till det nya området Cipanku Island. Den nya ön kommer givetvis erbjuda nya miljöer och nya monster att lägga vantarna på och strida med, men också lite ny spelmekanik som möjligheten att teleportera sig mellan olika punkter. Spelare kommer även få möta nya mytologiska Temtems via Lairs, vilket är spelets motsvarighet till raids. Temtem går att spela på PC och PS5. Tumnagel
37.8°
+
André Stray
0

Apple TV ryktas få både högtalare och kamera
Apple verkar även ha en smart skärm på gång

Det har nu gått över tre år sedan Apple släppte den senaste Apple TV-versionen men enligt källor som nyhetsbyrån Bloomberg har varit i kontakt med så verkar Apple ha en ordentlig uppdatering på gång av sin lilla streaming-box. Bloomberg skriver att Apple håller på och utvecklar en Apple TV som kommer att vara försedd med både högtalare och kamera. Högtalaren i Apple TV skulle i så fall vara en så kallad smart högtalare liknande Apples HomePod som ska kunna röststyras och ge tillgång till Apples smarta assistent Siri, något som nuvarande Apple TV redan har idag. Med kameran ska användare kunna genomföra videosamtal via Apple TV vilket kanske kan vara smidigt om man vill göra sådana på en lite större skärm. Förutom en ny Apple TV så uppger Bloombergs källor även att Apple har en så kallad smart skärm på gång. Det skulle i så fall kunna vara något som påminner om Googles Nest Hub eller Amazons Echo Show med skillnaden att Apples variant skulle köra Siri istället för Google Assistant och Alexa. Förra året slog Apple ihop utvecklingsdivisionerna för Apple TV och HomePod så det är inte alls omöjligt att de här ryktena kan stämma. Det nämns inget om hur långt Apple har kommit i utvecklingsarbetet med varken en eventuell ny Apple TV eller en smart skärm och inte heller när Apple skulle kunna tänka sig att presentera något sådant. Tumnagel
39.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Cardano är en universell kryptovalutplattform
Där i stort sett allt ska kunna använda som betalningsmedel

Cardano är en lite halvny kryptovalutplattform som i framtiden hoppas kunna bli en slags universell plattform där användare ska kunna använda i stort sett vilken valuta eller värdehandling som helst för att köpa grejer, tjänster eller annat. Skaparen av Cardano kallar själva plattformen för tredje generationens kryptovalutaplattform och säger att den ska kunna lösa problem som skalbarhet och växlingsmöjligheter, saker som saknas med till exempel bitcoin och ethereum. Cardano fungerar med hjälp av så kallade smarta kontrakt som gör att vad som helst skulle kunna vara en värdehandling som en mottagare med hjälp av Cardano-plattformen automatisk konverterar till den valutan eller värdehandling som mottagaren föredrar. Det innebär att man till exempel skulle kunna gå in i en affär och köpa lite grejer och betala med en liten del av värdet på till exempel sitt eget hus medan detta konverteras automatiskt till kronor, bitcoin, dollar eller den värdehandling som handlaren föredrar. Cardano är skapat av Charles Hoskinson som även var en av dem som skapade till Ethereum. Han säger om Cardano till DI Digital: "Målet är att bygga ett finansiellt operativsystem där alla får samma behandling. Oavsett om du är bonde i Etiopien eller Bill Gates. Du ska få tillgång till samma system och samma möjligheter. Ett system som skapar rikedom och behåller rikedom." DI Digital har en lite längre intervju med Hoskinson som hittas på länken nedan och i klippet här ovanför hittas en lite mer ingående förklaring om vad Cardano är och hur det fungerar. Tumnagel
38.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Trailer för andra säsongen av Mythic Quest
Släpps på Apple TV+ 7 maj

En ny trailer har släppts för andra säsongen av Mythic Quest och denna kan ni kika på ovan. I serien andra säsong får vi möta utvecklarna bakom det omåttligt populära, och fiktiva, spelet Mythic Quest som jobbar på att släppa nästa stora expansion till spelet. Mythic Quest har premiär 7 maj på Apple TV+. Länk till första säsongen har ni här nere till vänster. Tumnagel
37.9°
+
André Stray
0

TV4:s Masked Singer "saboteras" av TV4 Play-tittare
Det går att spola fram för att se vem som är under masken

Aftonbladet rapporterar att några TV4 Play-tittare har upptäckt att det går att "sabotera" TV4:s nya fredagsunderhållning Masked Singer genom att avslöja vilken kändis som finns bakom masken innan det visas för majoriteten av tittarna. Att det här har blivit möjligt beror på att de förinspelade programmen läggs ut på TV4 Play samtidigt som de börjar sändas via TV4, men till skillnad från de som tittar på programmet via TV4:s linjära tv-sändningar så kan TV4 Play-tittarna spela fram i programmet. Uppgifter om vem som vinner och åker ut har sedan spridits på bland annat programmets Wikipedia-sida innan sändningen i TV4 är avslutad. TV4 planerar dock att stoppa "sabotaget" mot programmet. TV4:s programchef Fredrik Arefalk säger till Aftonbladet att on-demand-funktionen av programmet på TV4 Play eventuellt kan komma att plockas bort och istället ersättas av den sändning som TV4 sänder i sin traditionella tv-kanal. På det sätter skulle det inte bli möjligt att spela fram i programmet enligt honom. Här ovan hittas en inslag från Masked Singer där en "enhörning" framför "Dance Monkey". Tumnagel
40.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Witcher 3-fans släpper nya uppdrag med AI-genererad röst
Riktigt likt originalrösterna

CD Projekt RED är mer eller mindre färdiga med Witcher 3. Utvecklarna jobbar på en next gen-uppdatering till spelet, men några fler uppdrag kommer vi inte få ta del av. Som tur är finns det moddare av olika slag som kan bygga ut spelupplevelsen och tack vare AI-verktyg som CyberVoice är det möjligt för fan-skapade uppdrag att ha röster i uppdragen som höjer upplevelsen en aning. A Night to Remember är en ny modd till spelet som lägger till nya uppdrag som utspelar sig efter händelserna i Blood & Wine-expansionen och av trailern ovan att döma så låter det praktiskt taget som att Doug Cockle, som lånat ut rösten till Geralt i Witcher-spelen, spelat in nya fraser. Modden i fråga hittar ni via länken här nere till vänster. Tumnagel
39.3°
+
André Stray
0

Idrotter förklaras
Dags att prova något nytt?

Det finns många konstiga idrotter och olympiska spelen brukar vara ett ypperligt tillfälle att upptäcka dessa. I brist på OS får vi ta hjälp av Ninhs fantastiska kanal där han helt enkelt förklarar hur sporter går till, som den underliga sporten cricket eller det senaste årets toksuccé padel. Fler finns på länken nedan. Tumnagel
80kg
+
Roger Åberg

Folk gillade inte ölen Kitty Butthole
Folk är så känsliga

En kompis till mig beställde en öl med det fina namnet Kitty Butthole, producerad av Skellefteå Bryggeri. Han fick den till butik och hämtade ut den men i kassan blev han stoppat. Han fick helt enkelt inte köpa den eftersom den var säljstoppat på grund av namnet. Vi var så klart tvungna att kolla om det stämde, och det gjorde det. Enligt Systembolaget har det kommit in incidenter till Systembolaget sedan den lanserades förra veckan. Namnet anses väcka anstöt och är nu säljstoppat tills dess namnet är korrigerat. Inget kul ska man få ha. Vad tycker ni, tramsigt eller korrekt? Tumnagel
-102kg
+
Roger Åberg

Ung Cancer kampanjar på Sveriges golfbanor
Så att vi ska kolla våra bollar

Ung Cancers "Kolla Bollarna"-kampanj fortsätter och i år kommer man att promota den på Sveriges golfbanor skriver man i ett pressmeddelande. I kampanjen "Slå ett slag för testikelcancer" uppmanas män att kontrollera sina testiklar för att upptäcka om det kan eventuellt kan finnas några otäckheter där. Kampanjen innehåller information om hur självexaminering av pungen går till för att upptäcka symptom, samt var man kan söka hjälp och vilka steg en eventuell behandling omfattar. Emma Tonnes, Generalsekreterare Ung Cancer, säger om deras senaste kampanj: "Via golfbanorna når vi ut med ett viktigt budskap som annars riskerar att hamna i skymundan. Dessutom på ett sätt som når nya grupper av människor och avdramatiserar ett ämne som kan vara känsligt." Ung Cancer samarbetar med MoreGolf Mastercard Tour i "Slå ett slag för testikelcancer"-kampanjen och kampanjen är framtagen av reklambyrån Volt. Tumnagel
101kg
+
Wille Wilhelmsson

Festis presenterar sommarens smaker
Peach Mango och Kiwi Pineapple

Man kan väl säga att sommaren är någorlunda runt hörnet och inför den så har Festis presenterat två nya smaker som vi kommer att kunna börja avnjuta redan den här veckan. Det handlar om Peach Mango som kommer att ha smak av persika och mango samt den sockerfria Kiwi Pineapple där man kombinerat smaken av kiwi-frukt och ananas. Tumnagel
88kg
+
Wille Wilhelmsson

Prince släpper nytt album i sommar
Här kan ni lyssna på Welcome 2 America

I sommar kommer det ett nytt album med Prince, artisten som lämnade oss för snart fem år sedan. Det nya albumet "Welcome 2 America" kommer att innehålla musik som Prince spelade in 2010 men som sedan aldrig släpptes. Enligt Prince keyboardist och musikaliske ledare Morris Hayes så ville Prince spara den inspelade musiken till sina framtida barn. När Prince dog 2016 efterlämnade han dock varken barn eller något testament och därför släpps musiken nu. Här ovanför kan ni lyssna på ett smakprov från "Welcome 2 America" och här nedanför tar sig 60 Minutes Overtime ett snack med Morris Hayes och sångerskan Shelby J. om albumet, ett album som släpps i sin helhet 30 juli. Tumnagel
81kg
+
Wille Wilhelmsson

Avicii får minnesplats i Humlegården
Ska ha varit artistens favoritpark

Tidigare i år meddelade Östermalms stadsdelsnämnd att någon form av av minnesplats för artisten Tim "Avicii" Bergling skulle placeras i stadsdelen och nu är det klart att denna hamnar i Humlegården, en park i Stockholms centrala delar. Minnesplatsen kommer att placeras i närheten av den staty av Carl von Linne som finns i parkens mitt men exakt hur minnesplatsen till Avicii kommer att utformas är än så länge inte klart. Enligt Tim Berglings pappa Klas Bergling så var Humlegården Tims favoritpark. Han säger vidare om vad minnesplatsen kommer att betyda för familjen till DN: "Det är ju så att när man har förlorat en familjemedlem i självmord så behöver man nästan lura sig själv att den personen lever för att orka bära sorgen och saknaden. Det här kommer att öka Tims närvaro för oss, öka den känslan att han finns här med oss och är närvarande." Minnesplatsen för Tim "Avicii" Bergling är planerad att invigas i april 2022. Tumnagel
130kg
+
Wille Wilhelmsson

Flådig cykel i kolfiber och guld
Oväntat snygg kombo

Extans har tagit fram den här tokiga cykeln, helt byggd i kolfiber och med detaljer i äkta guld. Resultatet skulle kunna bli rejält smaklöst, men kombinationen fungerar faktiskt tycker jag. Självklart har den växlar och sånt av högsta kvalitet och totalt så väger den in på 9,5 kilo. Pris okänt, 19 stycken kommer att göras. Tumnagel
86kg
+
Roger Åberg

DMX är död
Legendarisk rappare blev 50 år

Tidigare i veckan lades Earl Simmons, aka DMX, in på sjukhus efter en hjärtattack orsakad av en överdos. Nu nås vi av nyheten att inte klarade sig ur detta utan nu bekräftats avliden. DMX hade en unik stil och var kanske mest känd för låten X Gonx27 Give It to Ya från soundtracket till filme Cradle 2 the Grave, men störst var han nog på 90-talt. Earl Simmons blev 50 år gammal. Visa det här inlägget på Instagram Ett inlägg delat av snoopdogg (@snoopdogg) Tumnagel
42kg
+
Roger Åberg

Dave Grohl släpper boken The Storyteller
Lyssna på ett utdrag från den här

Musikern Dave Grohl, som spelat i både Nirvana och Queens of the Stone Age såväl som grundat det egna bandet Foo Fighters, släpper i höst boken "The Storyteller". I boken kommer Grohl att dela med sig av sin historia och saker han upplevt under sin uppväxt och karriär i några av världens mest kända rockband. Han skriver själv om "The Storyteller". "A collection of memories of a life lived loud. From my early days growing up in the suburbs of Washington, DC, to hitting the road at the age of 18, and all the music that followed, I can now share these adventures with the world, as seen and heard from behind the microphone. Turn it up!" Dave Grohls "The Storyteller" släpps i både textbok- och ljudboksformat 5 oktober. Ni kan lyssna på ett utdrag där Grohl läser lite ur boken själv här ovanför. Tumnagel
113kg
+
Wille Wilhelmsson

MSCHF återkallar Lil Nas X djävulsskor
Efter uppgörelse med Nike

Företaget MSCHF som i slutet av förra månaden släppte skomodellen "Satan Shoes" tillsammans med Lil Nas X återkallar nu dessa. Det är något man gör efter det att Nike stämt MSCHF då Satans Shoes var baserade på Nike Air Max 97 och försedda med Nikes klassiska Swosh-logga. Då samtliga av de 666 paren av Satan Shoes sålde slut på rekordtid innebär återkallningen av skorna att MSCHF erbjuder sig att köpa tillbaka skorna från köparna till butikspriset 1018 dollar efter uppgörelsen med Nike. Nike säger i ett uttalande om uppgörelsen med MSCHF: "If any purchasers were confused, or if they otherwise want to return their shoes, they may do so for a full refund. Purchasers who choose not to return their shoes and later encounter a product issue, defect or health concern should contact MSCHF, not Nike." En advokat för MSCHF uppger att man gått med på uppgörelsen med Nike då företaget anser att man redan uppnått sitt syfte med skorna, ett syfte som advokaten säger var: "With these Satan Shoes — which sold out in less than a minute — MSCHF intended to comment on the absurdity of the collaboration culture practiced by some brands, and about the perniciousness of intolerance." De köpare som lyckades få tag på ett par Satan Shoes lär sannolikt inte heller sälja tillbaka dem till MSCHF för inköpspriset. Skorna har redan börjat säljas på eBay och där gick ett par nyligen för 5000 dollar medan en auktion som fortfarande pågår är uppe i närmare 7800 dollar för ett par. Tumnagel
87kg
+
Wille Wilhelmsson

I dag är det gin och tonic-dagen
Hur blandar du din?

Gin och tonic är ju rackarns gott och en drink som är väldigt enkel att få helt ok. Sen kan man nörda ihjäl sig hur mycket som helst men frågan är om det lönar sig. Lite bra gin, lite bra tonic och lite gurka brukar räcka för mig. Min bästa gin och tonic har jag druckit på en hotelbar i Amsterdam. När drack du en riktigt bra GT och hur gör du för att få den så där riktigt bra. Nedan får ni se en annorlunda version på GT. Tumnagel
96kg
+
Roger Åberg

Massive Attacks Blue Lines fyller 30 år
En till klassiker

Dagens andra klassiker blir Massive Attack och deras platta Blue Lines som numera är 30 år gammal. Plattan måste väl räknas som en av de moderna klassikerna. Hängde man i skivaffärer kring 1991 var det här ett självklart köp och det var nog också uppföljarna Protection och Mezzanine. Bandets bas har väl varit 3D (Robert Del Naja), Daddy G (Grant Marshall) och Tricky (Adrian Thaws) men har hela tiden använt massor av gästartister, som Shara Nelson här ovanför i Unfinished Sympathy. Tumnagel
95kg
+
Roger Åberg