Facebook byter logotyp
Inte någon jätteskillnad precis

Företag byter logotyper lite titt som tätt och brukar oftast göra en grej av det. Oftast i samband med något eldigt tal om att återuppta sin forna glans, eller något. Facebook har dock lyckats göra en logotypändring utan att säga någonting om det. Och utan att någon märkte det. Nästan i alla fall.
Den nya logotypen har ett nytt, snäppet smalare, typsnitt och den största skillnaden är bokstaven A i Facebook har ändrat stil. Som ni ser i bilden ovan är det typ det enda som hänt egentligen. Josh Higgins, Creative Director på Facebook berättar att målet var att modernisera loggan för att göra den trevligare och mer lättillgänglig.
Så. Vad tycker ni om den nya loggan? Bra? Anus?
Facebook uppdaterar bilduppladdningen i iOS-appen
Nu går det att svepa genom diverse filter

Nu går det att logga in på Facebook Messenger utan Facebookkonto
Endast i USA dock

Facebook släpper lätta Lite
Facebook-app optimerad för 2g-nät

Spotify byter färg på ikonen på iOS
Förstör liv. Typ.
