m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Philips TV 70 tum kostar nu bara 8990 kr (tidigare 16490 kr)
Ferrari presenterar superbilen SF90 Stradale

Ferrari presenterar superbilen SF90 Stradale
Laddhybrid-monster med 1000 hästar

Bil / Ferrari

Nu är den då äntligen presenterad - Ferraris nya superbil som väl enklast kan beskrivas som ett kärleksbarn mellan LaFerrari och F8 Tributo. Den här kallar man för SF90 Stradale och under skalet finns laddhybrid-teknik som ser till att få upp effekten till hela 1000 hästar. Det här blir Ferraris allra första laddhybrid och det ena locket där bak är alltså inte ett tanklock utan ett laddlock.

Bakom sittbrunnen sitter en V8:a på 4,0 liter som ger 780 hästar och som har ett vrid på 800 newtonmeter. Den får hjälp av inte mindre än tre stycken elmotorer - en mellan motorn och växellådan och två separata på framaxeln. Tillsammans ger dessa tre en extra knuff på 220 hästar och totalen blir alltså 1000 hästar. Elmotorerna får sin kraft från ett lithiumjonbatteri på 7,9 kWh och på bara el ska man kunna köra upp till 2,5 mil. Gör man det driver endast framhjulen, när även förbränningsmotorn är igång är det fyrhjulsdrift som gäller. Lådan är en ny åttastegad dubbelkopplingslåda. 0-100 km/h ska gå på 2,5 sekunder, 0-200 på 6,7 och toppfarten ligger på 341 km/h. SF90 väger in på 1570 kilo vilket är imponerande då enbart hybridsystemet adderar 270 kilo.

De första kunderna ska få sina exemplar i slutet av nästa år och det ryktas om att frånpriset ligger omkring åtta miljoner kronor. Mer om modellen finns på länken nedan.

Ingen video laddad. Detta kan bero på adblocker.
Försök igen
Video till Ferrari presenterar superbilen SF90 Stradale
Visa
Pressmeddelande
Ferrari introduces a new chapter in its history with the introduction of its first series production PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), the SF90 Stradale, images, videos and information on which can be seen on the dedicated web site: SF90stradale.com. The new model is extreme on every level and represents a true paradigm shift, because it delivers unprecedented performance for a production car. Figures such as 1,000 cv, and a weight-to-power ratio of 1.57 kg/cv, and 390 kg of downforce at 250 km/h not only put the SF90 Stradale at the top of its segment, but also mean that a V8 is the top-of-the-range model for the first time in the marque’s history.

The car’s name encapsulates the true significance of all that has been achieved in terms of performance. The reference to the 90th anniversary of the foundation of Scuderia Ferrari underscores the strong link that has always existed between Ferrari’s track and road cars. A brilliant encapsulation of the most advanced technologies developed in Maranello, the SF90 Stradale is also the perfect demonstration of how Ferrari immediately transitions the knowledge and skills it acquires in competition to its production cars. The SF90 Stradale has a 90° V8 turbo engine capable of delivering 780 cv, the highest power output of any 8-cylinder in Ferrari history. The remaining 220 cv is delivered by three electric motors, one at the rear, known as the MGUK (Motor Generator Unit, Kinetic) due to its derivation from the Formula 1 application, located between the engine and the new 8-speed dual-clutch transmission on the rear axle, and two on the front axle. This sophisticated system does not, however, make for a more complicated driving experience. Quite the opposite, in fact: the driver simply has to select one of the four power unit modes, and then just concentrate on driving.

The sophisticated control logic takes care of the rest, managing the flow of power between the V8, the electric motors and the batteries. The SF90 Stradale is also the first Ferrari sports car to be equipped with 4WD, a step necessary to allow the incredible power unleashed by the hybrid powertrain to be fully exploited, ensuring the car has become the new benchmark for standing starts: 0- 100km/h in 2.5 sec and 0-200km/h in just 6.7 seconds. Ferrari’s engineers were able to further broaden the spectrum of dynamic controls by introducing the full-electric front axle, known as the RAC-e (electronic cornering set-up regulator). As well as exclusively providing propulsion in electric drive, the two front motors independently control the torque delivered to the two wheels, extending the concept of Torque Vectoring. Fully integrated into the car’s vehicle dynamics controls, the RAC-e governs the distribution of torque, making driving on the limit much simpler and easier.

The introduction of this hybrid architecture was a challenge with regard to managing the additional weight which was resolved by an obsessive attention to detail and the overall optimisation of the whole of the car. For maximum performance in terms of overall weight, rigidity and centre of gravity, the chassis and bodyshell of the SF90 Stradale is all new, built using multi-material technology, including, for example, carbon fibre. The development of a hybrid car of this kind demanded the development of a series of innovative aerodynamic solutions. The significant boost in the power unit’s performance brought with it an increase in the amount of heat energy to be dissipated and required the development team to carry out an in-depth review of the aerodynamic flows on the radiating masses. It also demanded new solutions to increase downforce efficiently and guarantee maximum stability at all speeds and in all driving conditions. Particularly noteworthy is the innovative shut-off Gurney, a patented active system located at the rear of the car which regulates the air flow over the upper body, reducing drag at high speeds with low lateral dynamics loads and increasing downforce in corners, under braking and during changes of direction.

The new car is epoch-changing from a stylistic perspective as it completely rewrites the mid-rear-engined sports berlinetta proportions introduced on the 360 Modena twenty years ago, instead taking its inspiration from Ferrari’s recent supercars. A good example is the cockpit, which has a smaller frontal section and is placed closer to the front of the car to reduce drag. This was also achieved without impacting on-board comfort. The track-derived “eyes on the road, hands on the wheel” philosophy takes on a truly central role for the first time too, significantly influencing the ergonomics and styling of the interior. The result is an HMI (Human-Machine Interface) and interior layout concept that are a complete departure from previous models. Another major innovation is the steering wheel which now has a touchpad and a series of haptic buttons that allow the driver to control virtually every aspect of the car using just their thumbs. The central instrument cluster is now entirely digital with the first automotive application of a 16” curved HD screen which can be fully configured and controlled using the controls on the steering wheel. On the central tunnel, improved ergonomics have been combined with an element from the past: the automatic gearbox controls are now selected by a grille-style feature that references Ferrari’s legendary manual gear-shift gate. Thus past and present skilfully merge to point the new Ferrari towards the future.

The SF90 Stradale also sees the debut of the new ignition key with full keyless technology which will gradually be introduced across the rest of the range, personalised with the model’s name. Thanks to a special compartment in the central tunnel, it becomes an integral part of the car’s styling. In addition to the sporty version, which references the shape and colour of the signature rectangular Prancing badge sported by Ferrari’s road cars, there will also be a more elegant metal-coloured version. For the first time on a Ferrari, clients can choose between the standard car and a version with a more sports-oriented specification. The Assetto Fiorano specification includes significant upgrades, including special GT racing-derived Multimatic shock absorbers, extra lightweight features made from high-performance materials such as carbon-fibre (door panels, underbody) and titanium (springs, entire exhaust line), resulting in a weight-saving of 30 kg. Another difference is the high downforce carbonfibre rear spoiler which generates 390 kg of downforce at 250 km/h. The Assetto Fiorano includes Michelin Pilot Sport Cup2 tyres designed specifically to improve performance on the track in the dry. They feature a softer compound and fewer grooves than the tyres provided as standard. POWERTRAIN The SF90 Stradale is the first ever Ferrari to feature PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) architecture which sees the internal combustion engine integrated with three electric motors, two of which are independent and located on the front axle, with the third at the rear between the engine and the gearbox. The internal combustion engine and the electric motors work in synergy to unleash an incredible 1,000 cv which means the SF90 Stradale sets a whole new benchmark in terms of its performance and innovative content not just with regard to the Ferrari range, but also its competitors. INTERNAL COMBUSTION ENGINE Thanks to its 780-cv power output, the turbo V8 featured in the SF90 Stradale raises the bar for the performance limits achievable by this type of architecture. The starting point was the F154 family engine which has won the International Engine of the Year award for the fourth consecutive year, an unprecedented achievement for any power unit. Together with its 195 cv/l specific power output, which is the highest in the segment, the engine also delivers 800 Nm of torque at 6,000 rpm. To deliver this extraordinary result, Ferrari’s engineers focused on several different areas of the engine, starting by increasing its capacity from 3,902 cc to 3,990 cc thanks to a larger bore of 88 mm. The intake and exhaust system was completely redesigned and now features a new, narrower cylinder head with a central injector and the adoption of 350-bar GDI, another first for a Ferrari V8.

To improve the internal fluid dynamics, not only was a larger diameter intake valve adopted but the ducts are all horizontally lined up at engine head height; the turbo charger assembly has been lowered while the exhaust line is higher, as testified by the fact that the tail pipes are now in the upper section of the rear bumper. The turbos are now equipped with electronically-controlled wastegates to improve catalyser heating and new compressor volutes to optimise fluid-dynamics. The re-engineering goes well beyond fluid-dynamics: the rationalisation of the layout has resulted in both a lower centre of gravity, thanks in part to the adoption of a smaller-diameter fly wheel, and a reduction in overall weight thanks to the use of Inconel instead of steel for the exhaust manifold. Meticulous attention was lavished on sound quality when redesigning the exhaust system and the result is fuller, richer harmonics across the entire frequency range. GEARBOX The SF90 Stradale sports a completely redesigned 8-speed, oil-bath, dual-clutch transmission. New gear ratios and improved transmission efficiency yield a significant reduction in fuel consumption in urban and motorway driving (-8% in the WLTP cycle) without having to compromise on performance. In fact, there is even a 1% improvement in efficiency on the track. An optimised layout, achieved through the adoption of a dry sump and a significantly more compact clutch assembly with a 20% smaller exterior diameter than the current gearbox, has shaved 15 mm off the installed height in the car which, in turn, lowers the centre of gravity of the running gear by the same amount. Despite the addition of an eighth gear and a maximum torque boost to 900 Nm (the latter an increase of 20% on the current 7-speed), the gearbox’s overall weight is actually 7 kg lower. That figure rises to 10 kg when the elimination of the reverse gear – now incorporated in the function of the front electric motors - is included. The new clutch’s performance is 35% higher, transmitting up to 1200 Nm in dynamic torque in gear shifts. Thanks to new-generation actuation hydraulics, total clutch fill times have been cut to 200 ms compared to the 488 Pista’s 300 ms. ELECTRIC MOTORS The SF90 Stradale is equipped with three electric motors capable of generating a total of 220 cv (162 kW). A high performance Li-ion battery provides power to all three motors and guarantees a 25-kilometre range in all-electric eDrive mode, using just the front axle. When the internal combustion engine is turned off, the two independent front motors deliver a maximum speed of 135 km/h with longitudinal acceleration of ?0.4 g. Reverse can only be used in eDrive mode which means the car can be manoeuvred at low speeds without using the V8. The front motors are integrated into the launch control strategy for maximum performance when accelerating.

FUNCTION MODES The internal combustion engine and electric motors work in synergy to generate an incredible 1,000 cv, which puts the SF90 Stradale at the very top of the range in performance terms. The control logic optimally manages the power flows either with the emphasis on efficiency or performance depending on the user profile selected by the driver. Thanks to an additional steering wheel-mounted selector, dubbed the eManettino (analogous to the Manettino which is used to set the electronic vehicle dynamics modes), the driver can choose from four different power unit management modes: eDrive: the internal combustion engine remains off and traction is entrusted entirely to the electric front axle. Starting with a fully charged battery, the car can cover up to 25 km in this mode. This mode is ideal for city centre driving or any other situation in which the driver wishes to eliminate the sound of the Ferrari V8. Hybrid: this is the default setting when the car is turned on, in which the power flows are managed to optimise the overall efficiency of the system. The control logic autonomously decides whether to keep the internal combustion engine running or turn it off. If it is on, the internal combustion engine can run at maximum power thus guaranteeing powerful performance whenever the driver requires. Performance: unlike ‘Hybrid’, this mode keeps the ICE running because the priority is more on charging the battery than on efficiency. This guarantees that power is instantly and fully available when required. This mode is best suited to situations in which driving pleasure and fun behind the wheel are the main focus. Qualify: this mode allows the system to achieve maximum power output by allowing the electric motors to work at their maximum potential (162kW). The control logic prioritises performance over battery charging. VEHICLE DYNAMICS The exceptional work done to boost the power unit’s power would have all been in vain without in-depth dynamics research and the development of a whole series of solutions to boost the SF90 Stradale’s lap times, whilst simultaneously guaranteeing that drivers of all kinds could make full use of the car’s potential and have fun behind the wheel. The new hybrid architecture required extensive and lengthy integration work on the car’s many different control logics. The three areas concerned are: the high-voltage system controls (battery, RAC-e, MGUK, inverter), engine and gearbox control and vehicle dynamics controls (traction, braking, Torque Vectoring). Integrating these areas with the existing vehicle control logics led to the development of the new eSSC (electronic Side Slip Control) vehicle control system. The eSSC introduces three innovative dynamic regulation and distribution strategies for engine torque to all four wheels: - Electric Traction Control (eTC): optimally manages the availability of the torque – both ICE and electric - distributing it to the individual wheels to suit driving conditions and grip requirements - brake-by-wire control with ABS/EBD: allows the braking torque to be split between the hydraulic system and the electric motors (brake torque blending), allowing regenerative recovery under braking which actually boosts performance and brake feel rather than compromising them - Torque Vectoring: available on the front axle to manage electric traction on outside and inside wheel in cornering to maximise traction exiting the corner and help ensure easy, confident, high-performance driving. LONGITUDINAL DYNAMICS Thanks to the introduction of the RAC-e electric axle and traction control, eTC (Electronic Traction Control), on all four wheels, it is now possible to exploit the additional grip offered by the front wheels when accelerating. Improved overall grip combined with the improved power delivery from the electric motors at low speeds, has significantly improved the SF90 Stradale’s longitudinal acceleration, making it the new benchmark for standing starts. Even at high speeds and in higher gears, the combined contribution of the electric motors in maximum traction conditions helps reduce ICE response times, significantly improving longitudinal acceleration and thus performance. The new brake-by-wire system manages kinetic energy recovery through the electric motors by implementing electronically-controlled blending of hydraulic and electric braking, entirely unnoticed by the driver. Under normal braking conditions, energy recovery using the electric motors is the priority. The hydraulic system intervenes to support the electric one under hard braking. LATERAL DYNAMICS The eSSC control logic also supervises how torque is distributed between the front wheels using the RAC-e motors and the electronic control derived from the Torque Vectoring concept, varying between the inside and the outside wheel in cornering based on dynamic conditions with the aim of maximising performance and delivering easier handling. CHASSIS Although the extra 270 kg required to incorporate the hybrid system into the car have been amply offset by the extra power delivery (220 cv, with a weight/power ratio for the system alone of 1.23 kg/cv), in-depth research was still required to ensure that overall weight was kept to 1,570 kg, thus guaranteeing a record-breaking weight/power ratio of 1.57 kg/cv. The chassis has been completely redesigned with a multi-material and multi-technology approach to absorb the extra stresses associated with the new power unit and the introduction of AWD. A number of technological innovations have been introduced, not least hollow castings, which replace the traditional ribbed castings.

Other new 7 solutions include an all-carbon-fibre bulkhead between the cabin and the engine and two new aluminium alloys, one of which is a high-strength 7000 series alloy for some of the sheet metal. As a result, the SF90 Stradale chassis boasts 20% higher bending stiffness and 40% higher torsional rigidity than previous platforms without any increase in weight. This has significant advantages for the car’s dynamics. NVH (noise, vibration, harshness) characteristics have also been improved by the use of a new alloy known as ‘quiet aluminium’ for the floor pan. AERODYNAMICS The greatest challenge in crafting the aerodynamics of the SF90 Stradale was posed by the need to deliver downforce and aerodynamic efficiency at a level never before achieved either by Ferrari or its competitors, whilst simultaneously guaranteeing that all the subsystems of the new power unit (internal combustion engine, electric motors, battery and inverters) would always function as optimally as possible. As always, the aerodynamics department worked closely with Ferrari Design and this produced downforce and efficiency figures unmatched by any other car in the segment. Once again, they were achieved in typical Ferrari fashion: rather than using simple addon elements, the car’s forms were meticulously sculpted. The results in terms of performance are impressive indeed: thanks to its ability to generate 390kg of downforce at 250 km/h, the SF90 Stradale is now the new benchmark for downforce and efficiency in high-performance road cars. THERMAL AERODYNAMICS Smart cooling flow management is the first step in defining a successful car layout and, in this particular case, guaranteeing that 1,000 cv can be efficiently and uncompromisingly unleashed in all kinds of driving conditions without in any way compromising aerodynamic drag and downforce coefficients. The internal combustion engine, gearbox, turbo-charged air, battery pack and electric motors, the inverters and charging systems and brakes all need cooling. Meticulous attention was paid to the design of the engine bay which houses both the usual internal combustion engine systems that generate temperatures of nearly 900°C, and highly temperature-sensitive electronic components. The coolant for the internal combustion engine and the gearbox (high temperature circuit) is cooled by two radiators located ahead of the front wheels. The hot air flow coming off those radiators is channelled into the side areas of the underbody rather than along the car’s flanks. This means that the air flow along the flanks is cooler when it enters the air intakes ahead of the rear wheels, thereby boosting the efficiency of the intercooler radiators. The electric motors and the inverters are cooled by a separate circuit with its own radiator at the front of the car with a central intake on the front bumper.

Lastly, the cooling circuit for the brakes was completely redesigned to meet the demands of the car’s additional performance. In close collaboration with Brembo, Ferrari developed a new brake calliper for the front which is being used for the very first time on a road car. The calliper has an integrated aerodynamic appendage which distributes the highly charged air flow from the special air intake directly under the headlights on the front bumpers, more efficiently to the brake pads and disc. The rear brakes are cooled by the flow from two air intakes on the underbody near the rear wheels. REAR AERODYNAMICS In terms of design, the SF90 Stradale’s engine cover has been kept extremely low to improve the interaction between the flows over and under the body, and thus minimise drag. The end section of the engine cover features a suspended wing divided in two sections: one fixed, which incorporates the third brake light, and one mobile with a wedgeshaped front area. The latter has been dubbed the shut-off Gurney and is under patent. It is also the most innovative downforce management device on the car. In urban usage or at maximum speed, the two sections are aligned and suspended above the engine cover, with the mobile wedge acting as an efficient fairing to the fixed element, allowing the air to flow both above and beneath the shut-off Gurney. In high downforce conditions (such as driving through corners, braking or in abrupt changes of direction), the mobile element is lowered by a pair of electric actuators, closing the lower blown area and uncovering the fixed element, generating a new tail geometry characterised by a broad load surface topped by a powerful nolder. The system is controlled by a sophisticated control logic that checks parameters such as speed, acceleration (lateral and longitudinal) and driver inputs, hundreds of times a second in order to establish the most efficient configuration to adopt. FRONT AERODYNAMICS Rear downforce is balanced at the front of the car by a complex and optimised system of vortex generators. Although this is not its very first appearance on a Ferrari sports car, the system has been honed to the maximum on the SF90 Stradale: the front section of the chassis has been raised 15 mm compared to the central section of the chassis at the point where the vortex generators are located, thus increasing the amount of air channelled towards them and boosting their effect. The front bumper is divided into two sections that have specific wing functions. Between the upper section and the bonnet is a pronounced indent that locally compresses the flow. This feature, together with the two diffusers ahead of the front wheels, contributes to generating downforce over the front axle.

FORGED WHEELS WITH BLOWN GEOMETRY Specific aerodynamic research went into the geometry of the forged wheels which are made using a construction technology that allows greater freedom when it comes to aerodynamic solutions. The specific geometry of the wheels incorporate radial elements on the outer channel which are equally spaced between the spokes and designed to act as wing profiles. The geometry of these profiles mean that the wheel works like a rotor blade, very efficiently managing the flows from inside the wheelarch and guaranteeing two main effects: - Air evacuation from wheel arch is boosted, creating suction that also benefits the flow that passes through the front diffusers, generating extra downforce over the front; - The flow exiting the wheel rim is lined up with the longitudinal flow running along the sides, thereby reducing deviations caused by the air mass exiting at an angle to the direction of movement, thus reducing the car’s Cd. DESIGN The SF90 Stradale is the most advanced car in the range from a point of view of performance and technology. The definition of the exterior styling was inspired by that principle: to create a forward-looking, innovative design that transmits the car’s mission as an extreme sports car – Ferrari’s first series production supercar. Ferrari Design has thus completely revisited the proportions of the front, central and rear volumes in a radical evolution of the forms of Ferrari’s mid-rear-engined production berlinettas of the last twenty years. The aim was to design a leading-edge extreme car capable of delivering completely unprecedented performance for a Prancing Horse production car. The SF90 Stradale slots in between the mid-rear-engined coupés, today represented by the F8 Tributo, and supercars of the likes of LaFerrari, and is the new standard-bearer for hypertechnological extreme cars brimming with future-forward content. EXTERIOR The SF90 Stradale’s architecture, in which the cabin is located ahead of the midmounted engine, provided Flavio Manzoni and his team of designers at the Ferrari Styling Centre, with the ideal platform on which to craft a genuine supercar of impeccable proportions. More compact overhangs (the rear one is shorter than the front one in particular) and the frontward-shift of the cabin have created a cab-forward-type architecture which emphasises the fact that the engine is mid-mounted. A very low centre of gravity has also allowed the designers to lower the cabin area by 20 mm. Combined with a more curved windshield, slender A-posts and a wide track, this creates a beautifully proportioned car with sleeker volumes.

The compact bubble-shaped cabin has an aeronautical cockpit feel and the fact that it has been shifted so far forward is further emphasised by the geometry of the two bodycoloured rear flying buttresses that enclose the rear. Another signature solution is the headlights which hail a move away from the L-shaped look, to a slender slit design integrated with the brake air intakes resulting in a characteristic C-shape which lends the front of the car an original and futuristic appeal. In an absolute first for a Ferrari, the SF90 Stradale uses matrix LED headlight technology to improve visibility in all driving conditions thanks to active beam control. The rear of the car is dominated by high exhaust pipes which are the result of optimisation of the exhaust line layout. Because the power- train is significantly lower in the car than in the past, the designers were also able to lower the car’s tail. Another deviation from the styling typical of past berlinettas is the way the profile of the rear screen no longer follows the line from the roof to the rear bumper. This element of styling discontinuity is evidenced by the separation of the screen from the cooling grille. The tail lights have also evolved quite radically from Ferrari’s iconic round shape. The eye-catching, more horizontal luminous rings create a more horizontal perception of the tail lights which in turn visually lowers the height of the tail. INTERIOR While the SF90 Stradale’s exterior was crafted to underscore its seamless combining of form, technology and performance, the interior is even more radical. The very explicit aim there was to create a cockpit that ushered in an entirely new design direction, the effects of which would carry over into Ferrari’s entire future range. The designers took a futuristic approach to the interface concept with a strong focus on creating a wraparound aeronautically-inspired cockpit with particular emphasis on instruments. This further emphasised and underscored the symbiotic relationship between car and driver. In fact, the SF90 Stradale makes an epoch-changing leap forward both in formal and content terms, updating the Human Machine Interface with all-digital technology. In a first for a Ferrari, the central instrument cluster comprises a single 16” digital HD screen which curves towards the driver to make it easier to read and to emphasise the F1-style wrap-around cockpit effect. This is the first time this type of screen has been adopted in a production car. When the engine and motors are off, the onboard instruments go black lending the cockpit a wonderfully sleek, minimalist look. In line with Ferrari tradition, the default screen is dominated by a large circular rev counter which, however, this time is framed by the battery charge indicator. The navigation screen is on one side of the rev counter with the audio control one on the other.

The “hands-on-the-wheel” philosophy has consistently driven the development of the human-machine interface in every Ferrari F1 car and its subsequent gradual transfer to its road-going sports cars. The SF90 Stradale’s steering wheel completes that transfer process from the competition world and also ushers in a new era by introducing a series of touch commands that allow the driver to control virtually every aspect of the car without ever taking their hands off the wheel. The traditional controls include the now-classic steering-wheel mounted headlight control, windscreen wipers, indicators and the Manettino for driving modes. Of the new touch controls, the compact but functional pad on the right-hand spoke allows the driver to navigate the central cluster screens, while voice and cruise controls are on the left-hand spoke. Also noteworthy is the adoption of a rotary switch for cruise control, a solution derived directly from the Formula 1 car. In the bottom left section of the central area, there are four buttons the driver uses to select the power unit use mode. The Head Up Display is another part of the innovative HMI and allows various data to be projected onto the windshield within the driver’s field of vision so that their attention is not distracted from driving. From a creative perspective, the SF90 Stradale interface project gave the Ferrari Style Centre’s designers the opportunity to interpret the screens in the cabin as a canvas on which all the car’s functions and controls could be represented. The screen graphics on the SF90 Stradale were also designed to create a 3D effect which is particularly striking during transitions, such as when the instrument panel is turned on or when swapping from one screen to the next. Alongside the new-concept HMI, another major theme tackled in the cabin was the tunnel area interface. The F1 controls on the “bridge” are probably the most iconic of the Ferraris of recent generations. These have been completely redesigned and set into a modern metal plate which references an equally iconic feature from the past: the classic gear lever gate. 7 YEARS MAINTENANCE Ferrari’s unparalleled quality standards and increasing focus on client service underpin the extended seven-year maintenance programme offered with the SF90 Stradale. Available across the entire Ferrari range, the programme covers all regular maintenance for the first seven years of the car’s life. This scheduled maintenance is an exclusive service that allows clients the certainty that their car is being kept at peak performance and safety over the years. This very special service is also available to owners buying pre-owned Ferraris. Regular maintenance (at intervals of either 20,000 km or once a year with no mileage restrictions), original spares and meticulous checks by staff trained directly at the Ferrari Training Centre in Maranello using the most modern diagnostic tools are just some of the advantages of the Genuine Maintenance Programme.
50.6°
0

Ferrari presenterar superbilen SF90 Stradale

Laddhybrid-monster med 1000 hästar

Microsoft satsar på holografisk lagring i molnet
Project HSD vill bli ett komplement till Azures hårddiskar

Under andra dagen på Microsofts utvecklarkonferens Ignite så visade företaget upp en lösning för att lagra holografisk data som man håller på och utvecklar. Microsoft kallar det för "Project HSD" (Holographic Storage Device) och tanken är att data från Microsofts molnplattform Azure ska lagras i det tredimensionella lagringsmediet. Holografisk lagring presenterades redan på 1960-talet men än så länge har det inte fått något större genomslag på grund av det varit dyrt och komplicerat att använda på ett effektivt sätt. Microsoft tror dock att tiden kan vara mogen för att börja lagra data holografiskt och skriver: "Today, we can leverage commodity high-resolution cameras and modern deep learning techniques to shift the complexity into the digital domain. This lets us use simpler, cheaper optics without pixel matching and compensate for the resulting optical distortions with commodity hardware and software." I videoklippet ovan förklarar Microsoft lite närmare hur holografisk lagring fungerar. Tumnagel
37.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

Uncle Ben's byter namn och logga
Var för rasistiskt och stereotypiskt

Snart får ni leta efter Benx27s i hyllorna när ni ska ha snabbris eller liknande. Namnet Uncle Benx27s som har funnits i 70 år kommer nämligen att försvinna efter många år av kritik att både namnet och loggan är för rasistiskt och stereotypiskt. Bilden på den svarta mannen med fluga kommer således att försvinna från paketen och i marknadsföringskampanjer. Fiona Dawson som är Mars Food global president of multisales and global customers säger följande om beslutet: "Over the past several weeks, we have listened to thousands of consumers, our own associates and other stakeholders from around the world. We understand the inequities that were associated with the name and face of the previous brand, and as we announced in June, we have committed to change." Andra som den senaste tiden har ändrat sina namn av samma anledning är bland annat det amerikanska hockeylaget Washington Redskins och det svenska hockeylaget Frölunda Indians. Eskimo Pie och Geechie Boy Mill är också två varumärken som kommer att ändra sina namn och Quaker Oats kommer att lägga ned sitt varumärke Aunt Jemima. Tumnagel
35.1°
+
Bobby Green
0

Trailer för David Attenborough: Ett liv på vår planet
Dokumentär om den legendariske presentatören

Vi har hört David Attenborough prata om vår planet en och annan gång, men nu verkar det vara dags för David Attenborough att prata om sig själv. Netflix har släppt en trailer för den kommande dokumentären David Attenborough: Ett liv på vår planet där vi kommer få följa Attenborough och höra om honom och om några största utmaningarna som vår planet står inför. 4 oktober släpps David Attenborough: Ett liv på vår planet. Tumnagel
39.4°
+
André Stray
0

Jeff Bezos drar igång satsning på förskolor
Världens rikaste man ska bilda fattiga barn

Amazons grundare Jeff Bezos kommer nästa månad att dra igång den första förskolan under utbildningsprogrammet "Bezos Academy" som Jeff Bezos presenterade för två år sedan. Den första Bezos Academy-förskolan kommer att öppna i amerikanska Des Moines 19 oktober och kommer att erbjuda gratis platser åt barn i åldrarna 3 - 5 år. Förskolan blir den första i ett nätverk som primärt kommer att fokusera på att erbjuda barn till mindre bemedlade föräldrar förskoleplats. Bezos Academys förskolor kommer att vara "montessori-inriktade" vilket innebär att barnens lärande sker efter barnets strävan att utveckla sig själv samtidigt som förskolelärare observerar och ger barnen handledning i sin utveckling. Visa det här inlägget på Instagram This classroom is just the beginning. The @bezosacademy opens its doors on Oct. 19th. This one in Des Moines, WA, is the first of many free preschools that we’ll be opening for underserved children. Extra kudos to the team for figuring out how to make this happen even amidst COVID, and to Wesley Homes for stepping up with the facility. Ett inlägg delat av Jeff Bezos (@jeffbezos) 22 Sep 2020 kl. 6:30 PDT Tumnagel
40.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Among Us 2 skrotas
Nymodigheter petas in i föregångaren i stället

Om ni tillbringat några minuter på internet de senaste veckorna så har ni troligtvis inte missat att Among Us har blivit rätt populärt. Så pass att utvecklarna Innersloth bestämt sig för att skrota uppföljaren helt och i stället fokusera på att förbättra originaltiteln. Innersloth meddelade förra månaden att Among Us 2 var på ingång, men då originalet exploderat i popularitet så känner gänget att det är en bättre idé att ta förbättringarna som skulle läggas till i uppföljaren i originalet i stället. Specifikt vad som kommer petas in i Among Us i framtiden är för tillfället okänt, men utvecklarna har levererat lite information om några förbättringar som är på ingång. Bland annat kommer servrarna få lite kärlek och bli mer stabila samt att spelet kommer bli lättare att lira om man är färgblind. Utöver det kommer gänget jobba på att ta fram konto för spelet där du har möjlighet att lägga till vänner. Sedan kommer det i sinom tid levereras en rykande färsk bana. Among Us finns tillgängligt via Steam samt via utvecklarnas hemsida. Priset ligger på runt 40-50 kronor. Tumnagel
38.0°
+
André Stray
0

Nu är den här - Volkswagen ID.4
Kostar från 514.900 kronor

Nu kommer nästa modell i Volkswagens ordentliga elbilssatsning - ID.4. Det här är en SUV med slimmad taklinje för den som behöver lite mer plats än den som erbjuds i ID.3. Inledningsvis erbjuds den i två stycken versioner - ID.4 1st som kostar från 514.900 kronor och mer utrustade ID.4 1st Max som blir din för 614.900 kronor. På dessa priser kan man sen dra av 60.000 kronor i klimatbonus. Båda två som lanseras nu baseras på ID.4 Pro Performance som har 204 hästar, drivning på bakhjulen och ett batteripack på 77 kWh som har en räckvidd på 52 mil. 0 till 100 km/h går på 8,5 sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad till 160 km/h. Nästa år lanseras en fyrhjulsdriven version med ännu högre effekt. Det går att privatleasa modellen och det kostar 5425 kronor i månaden. Säljstarten är idag och de första leveranserna ska ske runt årskiftet. Fyra färger finns att välja mellan - Blue Dusk Metallic, Glacier White Metallic, Honey Yellow Metallic och Mangan Grey Metallic. Av dessa två versioner finns det 27.000 stycken exemplar, när de är slut så erbjuds istället ett antal förkonfigurerade modeller. ID.4 har takräcke och dragkrok som standard och på den får man hänga upp till ett ton. Bilen mäter 4,58 meter på längden, 1,85 på bredden, 1,63 på höjden och har en hjulbas på 2,76 meter. I bagagerummet får man in 543 liter, fäller man baksätet går det istället in 1575 liter. Markfrigången anges till 21 centimeter. Laddar gör man via en laddbox hemma eller på en laddstation längs med vägarna. Laddboxen som kallas för ID. Charger finns i tre stycken versioner, kostar 4.349 kronor och har en laddningseffekt på 11 kW. Snabbladdar man på station kan man få upp till 32 mil på 30 minuter om man laddar med 125 kW. Läs allt om ID.4 i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Årets Game Awards hålls 10 december
Datum för spelfest spikat

Nu är det hårda ord på ingång, men 2020 är sådär. Få har gått som planerat, men likt en riddare i vit rustning har Geoff Keighley meddelat att The Game Awards kommer rulla nästan som vanligt och eventet kommer hållas 10 december. Hur upplägget kommer se ut i år är för tillfället okänt, men oavsett kommer det levereras ett gäng trailers för kommande spel samt en hel del prisutdelning. Tumnagel
37.8°
+
André Stray
0

Håll koll på spridningen av Covid-19 med Google Maps
Ny funktion i Googles kart-app

Google har lagt till ett nytt lager med information till Google Maps med vilket det går att se hur många personer per 100.000 i ett specifikt område som har rapporterats smittade av Covid-19. I det nya "coronalagret" på Google Maps kan man med hjälp av färger se hur stor smittspridningen är i ett område. Grått innebär att det är mindre än en smittad person på 100.000, gult 1-10 smittade, orange 10-20 smittade, mörkt orange 20-30 smittade, rött 30-40 smittade samt mörkrött vilket innebär att det finns över 40 smittade per 100.000 i det aktuella området. Google skriver att man hämtar in information om antalet smittade från en lång rad källor som till exempel Johns Hopkins, New York Times och Wikipedia. Den informationen ska i sin tur komma från världshälsoorganisationen WHO samt olika länders myndigheters och vårdinrättningar. Coronalagret på Google Maps rullar ut till iOS och Android den här veckan skriver Google i ett blogginlägg. Tumnagel
39.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Fungerar inloggningen till Premium för dig?
Efter vår fix

Hej kära Premium-prenumeranter (och alla andra!). För nästan två veckor sedan gjorde vi om inloggningen till Feber Premium en smula och nu undrar jag helt enkelt hur det har fungerat? Svara gärna på frågan här nedanför. Om det har strulat, berätta gärna lite närmare hur bland kommentarerna. Har du inte Feber Premium? Det är riktigt billigt och så slipper du annonser. Skaffa Premium här! Tumnagel
36.5°
+
Roger Åberg
0

The Verge tycker till om årets iPad
Yep, it's an iPad

Förra veckan presenterade Apple en rykande färsk iPad som kommer med Apples A12 Bionic-processor och, ja, inte så mycket mer egentligen. The Verge har tagit en ordentlig titt på det senaste tillskottet i iPad-familjen och den får tummen upp, men det verkar vara dags för Apple att förbättra mjukvaran en skvätt. Tumnagel
37.4°
+
André Stray
0

Black Widows premiär skjuts upp till nästa år
Det bidde inga nya filmer från Marvels universum i år

Den 6:e november var det tänkt att Marvels redan försenade storfilm Black Widow skulle gå upp på världens biografer men igår meddelade Marvels ägare Disney att så inte kommer bli fallet. Det nya premiärdatumet för Black Widow är nu satt till 7 maj 2021 vilket kommer att påverka premiärdatumen för ett gäng andra Marvel-filmer. Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings skulle egentligen ha premiär 7 maj 2021, det datum som nu Black Widow "tagit över", och är nu framflyttad till 9 juli 2021. The Eternals var tänkt att gå upp på biograferna 12 februari nästa år men nu får vi vänta tills 5 november 2021 innan vi får möta de odödliga superhjältarna i The Eternals. Att Marvel lägger om schemat för sina filmer beror givetvis på den pågående pandemin och det sviktande publikunderlaget på världens biografer. Det innebär även att vi för första gången sedan 2009 kommer att få genomleva ett helt år utan någon ny film från MCU-universumet. Tumnagel
34.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Nu har den självkörande båten Mayflower sjösatts
IBM:s AI-kapten ska korsa Atlanten på egen hand

Efter att ha arbetat med att utveckla den självkörande båten Mayflower Autonomous Ship (MAS) under två års tid har IBM och forskningsorganisationen ProMare nu sjösatt denna inför den kommande resan över Atlanten. Tanken är att MAS på egen hand ska ta sig samma rutt som det berömda brittiska segelfartyget med samma namn gjorde för 400 år sedan. Dagens Mayflower har dock ingen mänsklig kapten utan tanken är att IBM:s "AI-kapten" ska navigera skutan över pölen till Nordamerika. Andy Stanford-Clark, CTO på IBM UK & Ireland, säger i ett pressmeddelande: "Able to scan the horizon for possible hazards, make informed decisions and change its course based on a fusion of live data, the Mayflower Autonomous Ship has more in common with a modern bank than its 17th century namesake," said Andy Stanford-Clark, Chief Technology Officer, IBM UK & Ireland. "With its ability to keep running in the face of the most challenging conditions, this small ship is a microcosm for every aspiring 21st century business." MAS ligger nu i hamn och kommer att genomgå tester till sjöss det kommande halvåret. När IBM först presenterade Mayflower-projektet var det tänkt att MAS skulle lämna brittiska Plymouth med destinationen Plymouth, Massachusetts, i USA nu i september, samtidigt som ursprungliga Mayflower hade 400-årsjubileum. Så blev inte fallet och nu siktar IBM och ProMare istället på att MAS ska påbörja sin färd mot USA 19 april 2021. Tumnagel
42.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Kolla in trailern för The Comey Rule
Brendan Gleeson spelar Donald Trump

Är man intresserad av amerikansk politik i allmänhet och USA:s president Donald Trump i synnerhet så kan nog miniserien The Comey Rule passa som handen i handsken. The Comey Rule baseras på den före detta FBI-chefen James Comeys bok A Higher Loyalty där han beskriver det politiska spelet bakom de turbulenta händelserna kring det amerikanska presidentvalet 2016 och efterdyningarna till det. I rollen som James Comey syns Jeff Daniels och irländaren Brendan Gleeson har fått äran att porträttera Donald Trump i tv-serien. The Comey Rule sänds i två dubbelavsnitt med start på HBO Nordic 28 september. Här ovanför hittas trailern. Tumnagel
40.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Ordentlig trailer för The Haunting of Bly Manor
Haunting-berättelserna fortsätter 9 oktober

Netflix har släppt en ordentlig trailer för den nya Haunting-berättelsen The Haunting of Bly Manor. I serien får vi följa en au pair som upptäcker att huset hon bor i har en och annan hemlighet. The Haunting of Bly Manor släpps 9 oktober på Netflix. Har ni missat The Haunting of Hill House så hittar ni den serien här. Tumnagel
37.5°
+
André Stray
0

Toktrimmad pickis exploderar under dyno-test
Som tur var skadades ingen

En del gasar tills det rasar och det var precis det som inträffade här. Ett företag som heter Industrial Injection Diesel Performance körde sin trimmade diesel-pickup på dynon och målet var att visa upp siffror på omkring 3000 hästar. Man lyckades nå 2920 hästar men ville passera 3000 så man hängde i ett ännu större lustgas-system. Det blev för mycket för motorn som till slut exploderade och flög ur bilen. Som tur var skadades ingen, vilket känns rätt otroligt. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0

Bose presenterar SleepBuds II
Bättre än öronproppar?

Bose har presenterat en ny version av sina "sovhörlurar" SleepBuds som företaget släppte för två år sedan. Den första versionen av SleepBuds slutade Bose sälja förra året på grund av att en del användare upplevt att de hade problem med att ladda upp hörlurarna batterier. Batteriladdnings-problemet är förhoppningsvis fixat i SleepBuds II som dessutom har fått en något annorlunda design än ursprungsmodellen. Tanken bakom hörlurarna är att dessa ska blockera störande bakgrundsljud, till exempel snarkningar, samtidigt som det spelas lugn musik via hörlurarna. Det ska handla om 35 stycken med musik och andra ljud som ska vara speciellt utvecklade för att användas tillsammans med SleepBuds: "For control and updates, the free Bose Sleep App lets you set an alarm, change volume, and now includes three categories of content — all precisely developed, engineered, and mixed to overcome what keeps you up or wakes you up. When that’s caused by noise, 14 noise-masking tracks mirror the frequencies of night-time disruptions, hiding them under soothing layers of audio. When it’s caused by how you feel, new relaxation options are now available: 15 Naturescapes help calm racing thoughts with walks down a Country Road, Shore Line, Boardwalk, and beyond; 10 Tranquilities help lower stress and tension with tones to Lift, Drift, Dream, and more." Bose SleepBuds II släpps på marknaden 6 oktober och kommer då att kosta 250 dollar. Tumnagel
40.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Humorserien Streams drar igång på SVT Play i morgon
Följ med Lilla Al-Fadji in i den svenska hiphop-världen

I morgon startar den nya humorserien Streams på SVT och där får vi följa rapparen "Lilla Al-Fadji" i sin kamp för att göra comeback på den svenska hiphop-scenen. Den här gången har Lilla Al-Fadji tänkt sig att fungera som manager åt "Robin" som aspirerar på att inta världens scener. SVT skriver om handlingen i Streams: "Robin är en snäll kille som bor i rad husen på andra sidan bron med sin mamma, pappa och syster. Han går sista året på gymnasiet och på sin fritid sjunger han i det relativt framgångsrika pojkbandet Lov1. Robin drömmer egentligen om att vara rappare.När Al-Fadji och Robin inleder sitt samarbete har de ingen aning om vilket äventyr de gett sig in på. Topparna är framgångar som Robin knappt vågat drömma om, medan dalarna är så djupa att livet får stå som insats." Felipe Leiva Wenger spelar rollen som Lilla Al-Fadji medan Pontus Bjernekull Mörner spelar Robin. Streams börjar sändas på SVT Play imorgon 24 september. Visa det här inlägget på Instagram ??????BIG ANNOUNCMENT!?????? NY SERIE ”STREAMS” ???? ??UTE PA? TORSDAG PA? SVT PLAY! KO?R VI ???????????? Ett inlägg delat av Lilla Al-Fadji (@lillaalfadjiii) 22 Sep 2020 kl. 11:35 PDT Tumnagel
37.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

No Man's Sky: Origins släpps idag
Förändrar praktiskt taget allt

Hello Games meddelade nyligen att nästa stora No Manx27s Sky-uppdatering var på ingång och nu är den här! Med Origin har utvecklarna pillat runt lite i praktiskt taget allt för att leverera en ny och fräsch upplevelse. Uppdateringen lägger bland annat till miljarder nya planeter att utforska och dessa har betydligt mer varierande växtlighet, nya vädersystem med bland annat moln och mer omfattande terrängändringar. Samt nya monster som jättemaskar som härjar på vissa av planeterna. Allt för att ge spelaren mer wow-faktor. Listan med ändringar är evighetslång och vill ni grotta ner er i infon så finns länk här nere till vänster till ert förfogande. Vill ni uppleva ändringarna så behöver ni bara ladda ner den nya uppdateringen till spelet och börja lira. Nedan har ni ytterligare en No Manx27s Sky: Origins-relaterad video där Sean Murray från Hello Games pratar om den nya uppdateringen. Tumnagel
43.2°
+
André Stray
0

David Byrnes Broadway-show kommer till HBO
American Utopia har premiär i oktober

American Utopia är en amerikansk konsertfilm regisserad och producerad av Spike Lee. Det hela är ett live-framträdande av en Broadway-show som hämtar inspiration från David Byrnes album med samma namn. Premiär på HBO den 17 oktober. Tumnagel
82kg
+
Bobby Green

Kit Kat finns i över 400 stycken olika smaker
Yasumasa ser till att komma på nya hela tiden

1973 lanserades Kit Kat i Japan. De chokladbeprydda kexen har sedan dess dykt upp i mängder av olika smaker, och det verkar aldrig ta slut på idéer kring vad man ska stoppa i dem. Enligt Yuji Takeuchi som är marknadsansvarig för Nestlé Japan har över 400 olika smaker på Kit Kat tagits fram. Yasumasa Takagi är konditorn som ser till att komma på nyheterna och i det här klippet får vi se mer av hur han jobbar. Tumnagel
90kg
+
Bobby Green

Sunt friluftsliv med John Mayer
I Jedediah Smith Redwoods State Park

The Atlantic och Land Rover skickade ut artisten John Mayer till Jedediah Smith Redwoods State Park där han fick visa lite hur fantastisk naturen faktiskt är, om du nu inte visste det redan. Tumnagel
82kg
+
Bobby Green

Ny glass från Sia
Salt karamell

Glass blandat med salt karamell är svårslaget så därför är det kanske inte en överraskning att Sias nya tillskott innehåller just detta. Vår Finaste Salt Karamell heter smaken och den innehåller krämig gräddglass av Dulce de Leche, kolakräm och krispiga kolabitar. Glassen släpps i butik från vecka 40. Tumnagel
111kg
+
Bobby Green

Äppelcider med smak av björnbär
Det här Kopparberg Dark Halloween

Lördag den 31 oktober firas Halloween och inför detta har Kopparberg tagit fram en ny alkolholfri cider. Den kallar man kort och gott för Dark Halloween och det är en äppelcider som har smak av björnbär. Designen på burken som rymmer 440 milliliter knyter an till myten om den hemsökta Stora Gården i Kopparberg. Du ska hitta den nya smaken i matbutikerna nu. Tumnagel
98kg
+
Bobby Green

Resort bestående av solcellsbeprydda lyxbåtar
Verkar ju rätt så trevligt

Silent Resorts är en ny typ av resort där besökarna bor i lyxiga båtar försedda med solceller på taket. Båtarna är byggda av det österrikiska företaget Silent Yachts och tanken är alltså att man bor i såna här på resorten. Skulle man vilja ta sig en tur är det bara att kasta loss och köra iväg med den tillfälliga bostaden. Båtarna ligger kring en flytbrygga och i mitten av denna finns ett litet klubbhus man kan hänga vid. Allt man behöver ska dock finnas ombord på båtarna. När det här konceptet kan vara igång och bjuda in gäster återstår att se. Tumnagel
90kg
+
Bobby Green

Minttu som smakar kanelbulle
Lanseras imorgon

Minttu har den senaste tiden presenterat ett gäng skojiga smaker på sin dryck. Den senaste som ska smaka kanelbulle lanseras imorgon. Kanske ett perfekt tillbehör till den vanliga kanelbullen på kanelbullens dag som firas den 4 oktober. Endast 200 stycken flaskor kommer att finnas i Systembolagets beställningssortiment och priset för en som är på 50 centiliter är 193 kronor. Alkoholhalten ligger på 30 procent. Tumnagel
79kg
+
Bobby Green

Deltagarna i På spåret 2020
Har premiär den 27 november

Fredagen den 27 november klockan 20.00 har en ny omgång av TV-programmet På spåret premiär på SVT1. Nu får vi reda på vilka deltagarna är. Sex stycken nya par gör entré i burarna medan tre stycken lag återvänder. Lagen är Sanna Lundell & Plura Jonsson, Frida Boisen & Hamid Zafar, Farah Abadi & Johan Glans, Dilan Apak & Moa Lundqvist, Magdalena Forsberg & Claes Elfsberg, Marianne Ahrne & Anders "Ankan" Johansson, Tomas Alfredson & Ernst Billgren, Irena Pozar & Patrik Arve, Emma Molin & Hanna Dorsin. En släppfilm kring deltagarna finns att se på länken nedan. Läs mer om lagen i pressmeddelandet. Tumnagel
122kg
+
Bobby Green

Två nya juicer från God Morgon
Sun Power och Berry Protect

Juice-tillverkaren God Morgon lanserar nu två stycken nyheter i kyldisken. Man beskriver juicerna som funktionella med innehåll av vitaminer och antioxidanter. Sun Power innehåller pressad solmogen apelsin, äpple, morot, yuzu och vitamin C och D. Berry Protect innehåller pressat äpple, blåbär, hallon och acerola och vitamin C och E. Båda rullas ut hos Ica och City Gross den här månaden och för en flaska på 0,85 liter får man betala 26,90 kronor. Tumnagel
83kg
+
Bobby Green

Spiller - Groovejet (If This Ain't Love)
Fredagsklassikern

Vad hände egentligen för 20 år sedan? Jo, det ska jag tala om. Spiller släppte låten Groovejet (If This Ainx27t Love) med fantastiska Sophie Ellis-Bextor på sång och jag kan inte minnas hur många gånger jag har spelat den. Nu kom den tillbaka till mig igen efter en stunds frånvaro men den håller fortfarande. Grattis på fredag! Tumnagel
103kg
+
Bobby Green

Friterad kyckling inspirerad av Breaking Bad
Med curly fries såklart

Los Pollos Hermanos är en snabbmatsrestaurang som figurerar i TV-serien Breaking Bad. Här återskapar Binging with Babish lite mat från stället och skulle du vilja testa själv hittas receptet på länken nedan. Tumnagel
88kg
+
Bobby Green

Augustines nya singel Coast
Akustisk och original

Den svenska singer-songwritern Augustine släppte nyligen singeln Coast och här har vi den både i akustisk och i original version. Videon till den förstnämnda är inspelad på Gotland i somras med Augustine vid ett elektroniskt piano. Augustine fick pris som "Årets Pop" på Manifestgalan 2020. Tumnagel
84kg
+
Bobby Green